Fr

BRANDS

Jaguar: een nieuw tijdperk?

Zondag 24 November 2024

Jaguar: een nieuw tijdperk?

“We zijn er om afscheid te nemen van het alledaagse. Om lef te tonen. Om niets te kopiëren", aldus de website van Jaguar.

Aldus kondigt het prestigieuze Britse merk dat eigendom is van de Indiase groep Tata Motors zijn rebranding aan en teast het de lancering op 3 december van een totaal andere visie op de auto van morgen, met onder andere een exclusief elektrisch aanbod.

De ommekeer gaat gepaard met een nieuw logo en een nieuw 'jaGUar' lettertype - naar verluidt om “het onverwachte te tonen via een harmonieuze mix van hoofd- en kleine letters”. Ook is het monogram met de kop van de jaguar vervangen door een gouden badge met alleen de letters “j” en “r”. Zelfs het bekende beest werd opnieuw vormgegeven en zal opduiken op andere delen van de auto.

Hoe die er precies zal gaan uitzien, zal dus pas blijken op 3 december. In de intrigerende spot die wereldwijd én avant-la-lettre al even veel kritiek te verwerken kreeg als de rebranding van het merk, is er geen glimp van te zien. Hetzelfde geldt voor de precieze invulling van de door het merk aangekondigde plannen om te gaan samenwerken met ee collectief van nieuwe makers en ontwerpers.

Ter herinnering, in 2021 integreerde Land Rover zijn eigen Spark44 bureau in Accenture Song, dat nu verantwoordelijk is voor alle marketing en communicatie voor de groep.

Archief / BRANDS