Fr

BRANDS

Waarom Samsung de sportieve toer opgaat met Basic-Fit

Dinsdag 27 Augustus 2024

Waarom Samsung de sportieve toer opgaat met Basic-Fit

Voor de lancering van zijn nieuwe Galaxy Watch Ultra smart watch bedacht Samsung samen met Basic-Fit een activatie in de fitnesscentra van de keten.
 
Die werd de ‘Galaxy Space Squat’ gedoopt: een gamified workout gericht op Gen Z die beschikbaar zal zijn in 24 Basic-Fit clubs in België en Nederland. De activatie wordt omschreven als interactief en demonstreert de nieuwe functies waarmee de Samsung-watches uitgerust zijn.
 
Bezoekers van Basic-Fit die meedoen aan de ‘Galaxy Space Squat’ maken kans op een Galaxy Watch Ultra. Bij elke squat kunnen deelnemers een ruimteschip op het scherm besturen. Ze kunnen het ter plekke tegen elkaar opnemen of tegen tegenstanders in andere zalen.
 
Samsung legt uit dat jongeren een moeilijk te bereiken doelgroep blijven, vooral in het echt (en niet virtueel dus), maar dat 40% van hen wel ook regelmatig naar de fitness gaat en een groot deel van hen twee of drie keer per week sport.
 
Anneleen Moens, marketing communication manager bij Samsung: “Deze fitnesscentra zijn de ideale plek om de doelgroep fysiek in contact te brengen met ons hele ecosysteem. Deze samenwerking is in de eerste plaats gebaseerd op de verwezenlijking van onze gemeenschappelijke merkmissie. Voor Basic-Fit gaat het erom sport toegankelijk te maken voor iedereen en Samsung wil bijdragen aan het leven van mensen door middel van onze innovaties. Met deze verslavende activatie zijn we erin geslaagd beide missies op een positieve manier te combineren.”
 
De activatie werd ontwikkeld door Cheil Benelux, in samenwerking met Robot Kittens en Tchai International voor de ontwikkeling van de game en de technische productie.
 
Het bureau tekende ook voor de ondersteunende ‘Know More, Train Better’ campagne. Die is te zien en te horen in de Basic-Fit centra en loopt ook via de sociale kanalen van het merk en in de app.
 
Maurice Ridder, head of retail media bij Basic Fit, benadrukt de vlotte samenwerking met het bureau van Samsung: “Tijdens de ontwikkeling van de campagne merkten we al snel dat Cheil Benelux onze doelgroep goed begrijpt en de kracht van ons retail netwerk optimaal wist te benutten. Het sociale aspect van fitness is altijd een prioriteit geweest, omdat het past bij onze merkwaarden.”

Archief / BRANDS