Fr

ASSOCIATIONS

ACC voert eerste grootschalige onderzoek naar content marketing in België

Dinsdag 25 Januari 2022

Omdat het op Belgisch niveau ontbreekt aan concrete cijfers betreffende content marketing, bundelen de vakvereniging Custo/ACC, AP Hogeschool Antwerpen en marketing- en communicatiebureau Reputations de krachten voor de lancering van het eerste grootschalige marktonderzoek rond het inzetten van content marketing door Belgische bedrijven en organisaties.

Samen stelden ze de Custo Content Marketingbarometer op; die peilt aan de hand van 40 vragen bij alle Belgische bedrijven en organisaties (zowel profit, non-profit als overheid) naar de inzet en het maturiteitsniveau van content marketing in België. Zo wordt onder andere in kaart gebracht welke sectoren en type bedrijven content marketing vandaag inzetten, voor welke doeleinden content marketing het meest wordt gebruikt en in welke mate de marketingdiscipline ingebed is in de werking. “Het is de bedoeling dit onderzoek jaarlijks te herhalen”, aldus Johan Vandepoel van Custo/ACC.

Deelnemen kan hier van 24 januari tot 7 februari. Deelnemers maken kans op één van de vijf boeken ‘Dit is Content Marketing: Hoe met straffe content je business doen groeien’ van Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens (Marketing Book Of the Year in 2020).

Archief / ASSOCIATIONS