Fr

ASSOCIATIONS

De ANA roept de sector op tot het bestrijden van online haatspraak

Woensdag 16 Maart 2022

De ANA roept de sector op tot het bestrijden van online haatspraak

In de Verenigde Staten heeft een honderdtal bedrijven zich ertoe verbonden online haatzaaien te bestrijden door de #EngageResponsibly-beweging te steunen. Die wordt beheerd door de Association of National Advertisers (ANA). De missie van #EngageResponsibly, die op een volle pagina in kranten als de Wall Street Journal en de New York Times gecommuniceerd wordt, is te rekenen op grote merken en hun share of voice om consumenten aan te moedigen in actie te komen tegen online haat.

"Online haatzaaien is onaanvaardbaar in het huidige media-ecosysteem en verdient de volle aandacht van de marketinggemeenschap", aldus Bob Liodice, CEO van de ANA, die het "een beweging noemt die merken, bedrijven en consumenten oproept zich te verenigen om aldus te komen tot positieve maatschappelijke verandering.”

#EngageResponsibly werd opgezet door Pernod Ricard Noord-Amerika en wordt nu georkestreerd door de ANA in samenwerking met de GARM (Global Alliance for Responsible Media. De #EngageResponsibly-campagne is opgebouwd rond gratis educatief materiaal en tools om kleine bedrijven en consumenten te helpen in de strijd tegen online haatspraak. Meer dan een derde van de Amerikanen zegt hiermee te maken hebben gehad vanwege hun raciale, religieuze of seksuele identiteit.

Archief / ASSOCIATIONS