Fr

ASSOCIATIONS

WFA raadt adverteerders aan hun marcom bestedingen in Rusland on hold te zetten

Woensdag 9 Maart 2022

WFA raadt adverteerders aan hun marcom bestedingen in Rusland on hold te zetten

Na de inval in Oekraïne roept de WFA al haar leden op hun marcom-investeringen in Rusland te heroverwegen, met name via mediakanalen die dicht bij de Russische regering staan en via diegene die er feitelijk deel van uitmaken. De World Federation of Advertisers zegt ook te zullen blijven samenwerken met haar leden en partners in de Global Alliance for Responsible Media (GARM) om ervoor te zorgen dat hun reclamebestedingen geen desinformatie ondersteunen of monetiseren.

“In het licht van de afschuwelijke gebeurtenissen in Oekraïne moet de marketingindustrie haar stem laten horen. Onze aanbeveling is dat investeringen in media en marketing in Rusland voorlopig worden stopgezet”, aldus Stephan Loerke, CEO van de WFA.

Volgens een enquête van WFA bij haar leden waaraan 31 wereldwijde merken goed voor 43 miljard dollar reclamebestedingen deelnamen, heeft 75% van hen de uitgaven al anders toegekend, verminderd of afgeschaft. Dit is met name het geval voor P&G, dat aankondigde dat het al zijn campagnes en promotionele activiteiten in Rusland stopzet.

Archief / ASSOCIATIONS