Fr

ASSOCIATIONS

Helen Willems legt voorzitterschap van het CIM neer

Donderdag 30 Juni 2022

Helen Willems legt voorzitterschap van het CIM neer

Helen Willems heeft aangekondigd dat zij zal aftreden als voorzitter van het CIM, een functie die zij sinds 2019 bekleedt. In afwachting van de selectie van haar opvolger zal François Chaudoir, CEO van Space en vice-voorzitter van het CIM, tijdelijk het roer overnemen.
 
De benoeming van Helen Willems was een dubbele primeur voor het CIM: zij was de eerste vrouw die deze functie bekleedde en de eerste voorzitter die niet uit de media kwam, aangezien zij het grootste deel van haar carrière aan adverteerderszijde werkte, voornamelijk bij Beiersdorf, waar zij tussen 1992 en 2005 marketing manager was (gedurende twaalf jaar voor België en gedurende een jaar voor Frankrijk). Vervolgens leidde ze gedurende twee jaar de verkoop voor België, voordat zij werd benoemd tot Algemeen Directeur voor België; een functie die zij drie jaar bekleedde. Tot slot stond ze gedurende drie jaar aan het hoofd van de activiteiten in België en Frankrijk.
 
In 2015 werd ze MD voor België bij Miele en iets meer dan anderhalf jaar later vervoegde ze voor twee jaar de Distriplus groep (Di en Planet Parfum) in dezelfde functie.
 
Het CIM benadrukt dat Helen Willems tijdens haar ambtstermijn de ontwikkeling van een nieuwe externe communicatiestrategie aanstuurde; die omvatte onder meer de vernieuwing van de website en een nieuwe "look and feel". Onder haar voorzitterschap vierde het CIM ook zijn 50-jarig bestaan gevierd met toekomstgerichte debatten waarbij de verschillende onderdelen van de tripartite betrokken waren. Op het terrein werd het Strategisch Comité Cross Media opgericht en lanceerde de tripartite een test voor de CIM Mediawatch, een eigen rekruteringspanel dat voor al zijn onderzoeken kan worden ingeschakeld.

Archief / ASSOCIATIONS