Fr

BRANDS

Craft Sportswear communiceert in real time in print (by Focalys)

Woensdag 2 April 2025

Craft Sportswear communiceert in real time in print (by Focalys)

In Zweden heeft Craft Sportswear een printcampagne bedacht die in real time laat zien hoe snel de voordelen van running zichtbaar worden. Het merk rekruteerde Emelie Svensson, een Zweedse studente. Ze kreeg als opdracht om tien weken lang een keer per week te gaan lopen en haar vorderingen op te volgen met behulp van een Garmin Fenix 6 connected horloge dat ze 24 uur per dag moest dragen.

Tijdens elke sessie werden haar gegevens (stress, hartslag, snelheid, enz.) geregistreerd en vervolgens door het merk gedeeld in een serie van tien advertenties die werden gepubliceerd in een van de grootste kranten van Zweden. Elke week verscheen er een nieuw portret van Emelie, genomen na haar trainingssessie, in de krant en werd er een nieuwe regel gegevens aan de vorige toegevoegd. Zo konden de lezers ontdekken hoe snel de positieve effecten op lichaam en geest zichtbaar werden, meer bepaald minder stress, een beter uithoudingsvermogen, enz.

Een printcampagne die gedurende 10 weken live werd aangevuld, dat is ongezien! Dankzij dit zogenaamde proof-based concept, gebaseerd op concrete data, slaagt Craft erin zijn boodschap effectief over te brengen, meer bepaald dat het lichaam snel en positief reageert op regelmatig runningsessies. Of hoe je lezers op een krachtige manier kan motiveren om te sporten...

Archief / BRANDS