Fr

CREATIONS

Mommyphone tegen babyblues

Maandag 7 April 2025

Mommyphone tegen babyblues

Voor zijn klant Danone, en meer specifiek voor Laboratoire Gallia dat babyvoeding maakt, bedacht BETC Paris de “mommyphone”. Dat is een babyfoon die ook kan worden gebruikt om naar ouders te luisteren en in werkelijkheid een gratis 24/7 hulplijn biedt, waar alle ouders terechtkunnen voor ondersteuning op maat door professionals.

De campagne belicht een realiteit die vaak over het hoofd wordt gezien: een kind krijgen is een fysieke, mentale en emotionele omwenteling. Toch wordt de impact vaak geminimaliseerd en gereduceerd tot een dipje hier of daar. Toch zegt 90% van de ouders dat ze fysiek, psychisch of emotioneel uitgeput zijn tijdens de periode na de bevalling, en 97% zou graag meer ondersteuning krijgen tijdens deze periode.

Volgens het bureau wil Laboratoire Gallia met deze campagne verder gaan dan alleen maar woorden en ouders tastbare steun bieden, de manier veranderen waarop mensen tegen de periode na de bevalling aankijken, de stilte rond opvoedingsmoeilijkheden doorbreken en vooral de juiste middelen bieden om ermee om te gaan.
 

Archief / CREATIONS