Fr

BRANDS

Novotel bedenkt out of office om thuisblijvers te overtuigen (by Focalys)

Woensdag 11 December 2024

Novotel bedenkt out of office om thuisblijvers te overtuigen (by Focalys)

Novotel heeft in Brazilië een slimme promotiecampagne gelanceerd die gericht was op mensen die niet op vakantie gaan. Het merk bood werknemers de kans om hun out-of-officebericht om te zetten in een voucher en dit voor een verblijf in een van de hotels van de keten.

Novotel moedigde internetgebruikers aan de website bestoooemail.com te bezoeken, waar deelnemers een ‘Out-of-Office' e-mail konden maken die de bestemmeling vervolgens kon gebruiken als coupon die recht gaf op 20% korting op een verblijf in een hotel van de keten. De ’Out-of-Office’ e-mail bevatte een gepersonaliseerd bericht waarin de werknemer in kwestie werd aangemoedigd om ook op vakantie te gaan. De deelnemers werden uitgenodigd om hun vrienden en familie en de hr-afdeling van hun bedrijf te vertellen over het initiatief. De actie werd gepromoot via een campagne op de sociale media van het merk.

Dit idee om automatische e-mailantwoorden te gebruiken als reclamemedium is de afgelopen jaren al een paar keer door merken gebruikt, maar het blijft een zeldzaamheid. Dankzij dit eenvoudige en goedkope initiatief trekt Novotel de aandacht van potentiële klanten voor toekomstige korte verblijven en vermindert het de frustratie van werknemers die nog aan hun bureau zitten gekluisterd. Slim en effectief!

Archief / BRANDS