Fr

BRANDS

Dove viert 'real beauty' met Vogue Nederland

Donderdag 21 November 2024

Dove viert 'real beauty' met Vogue Nederland

In samenwerking met Weber Shandwick en Bloom Magazines, de Nederlandse uitgever van Vogue, publiceert Unilever een speciale Dove-bijlage in het decembernummer van het bekende magazine dat mikt op zowel Nederlandse als Vlaamse lezers.
 
De Belgische influencer Aurélie Van Daelen staat als merkambassadrice van Unilever op de cover van het supplement dat de titel ‘Embrace Your Real Beauty’ meekreeg. Dit project maakt deel uit van de 20ste verjaardag van de ‘Real Beauty’ campagne.
 
Laurens-Jan Duvigneau, Lead Unilever Personal Care Benelux & Deodorant Northern Europe, Dove: Onze maatschappij hecht al jaren extreme waarde aan uiterlijk. De onrealistische schoonheidsidealen en misinterpretatie van echte schoonheid die in stand worden gehouden, mede door sociale media en artificiële intelligentie, leggen een druk op vrouwen om te voldoen aan een bepaald schoonheidsideaal. Uit ons onderzoek blijkt dat dat ongeveer 8 op de 10 Belgische vrouwen en meisjes online blootgesteld zijn aan schadelijke schoonheidscontent. Ook voelt 1 op de 3 Belgische vrouwen de druk om hun uiterlijk te veranderen op basis van wat ze online zien, zelfs als ze weten dat het nep of door AI gegenereerd is. Dat kan en moet anders. Via de samenwerking met Vogue Nederland willen wij voor vrouwen aantonen wat echte schoonheid is door middel van prachtige onbewerkte foto’s van onze eigen ambassadeurs in België en Nederland.”

Archief / BRANDS