Fr

BRANDS

Samsung in augmented reality met Cheil en JCDecaux

Dinsdag 2 April 2024

Samsung in augmented reality met Cheil en JCDecaux

Cheil Benelux speelt in samenwerking met JCDecaux in op de functionaliteiten van de Galaxy S24 om de werkelijkheid op spectaculaire wijze te veranderen via een DOOH die tot 4 april te zien is aan de tramhalte Louiza in Brussel.
 
Passagiers die door het transparante bushokje kijken, kunnen zien hoe de Galaxy S24 met de nieuwe AI Photo Assist-functie plotseling het uitzicht verandert. Zo transformeert een plastic zakje dat uit de vuilnisbak waait in een parachute en worden de omliggende vuilnisbakken spontaan verliefd op elkaar.

“We creëren deze illusie met een abri die bestaat uit twee lagen: een laag met vooraf opgenomen video en een laag met realtime beelden, vastgelegd door een camera aan de buitenzijde van de abri”, aldus Vincent Delvaux, creative director bij JCDecaux. “In de video plaatsen we objecten en mensen over de werkelijkheid heen, waardoor we er mee kunnen doen wat we willen. Precies zoals je met de AI-functies van de Galaxy S24 ook de werkelijkheid naar je hand kan zetten.”
De affichagecampagne, die gevoerd werd met Billups en Space, wordt nog versterkt door meer ‘traditionele’ elementen, waaronder een tram in de kleuren van Samsung en een take-over van het metrostation Louiza om aldus de voorbijgangers onder te dompelen in de wereld van het merk.

Archief / BRANDS