Fr

BRANDS

AB InBev onthult haar nieuwe merkidentiteit

Vrijdag 14 Januari 2022

AB InBev onthult haar nieuwe merkidentiteit

Na het promoten van haar ‘global purpose’ – We dream big to create a future with more cheers – en een strategie die meer consumer centric is, kondigt de AB InBev-groep een nieuw logo aan dat meer in lijn ligt met haar ambities.

Het logo, dat door de consultant Prophet werd ontwikkeld, bestaat uit een symbool dat het klinken van de glazen op het moment dat we ‘santé’ zeggen uitbeeldt. Dat houdt rechtstreeks verband met de nieuwe doelstelling van de groep. Daarnaast staat er ook een nieuwe gouden kleur centraal die de tint van bier en gerst weergeeft, de hoekstenen in de activiteit van AB InBev. 

"Onze nieuwe visuele identiteit drukt beter uit wie we zijn, waar we voor staan en waar we naartoe willen. Onze nieuwe look is zowel inspirerend als ambitieus - hij respecteert ons erfgoed en kijkt tegelijkertijd naar de toekomst. Dit eenvoudige, moderne ontwerp past beter in de idee van optimisme, ambitie en feestelijkheid die hoort bij onze nieuwe doelstelling om groots te dromen en een mooiere toekomst te creëren”, aldus Richard Oppy, global VP global brands bij AB InBev. 

Archief / BRANDS