Fr

ASSOCIATIONS

Koen Van Impe (BAM): "We zijn blij dat de UBA zich openstelt naar de andere professionals binnen ons ecosysteem"

Dinsdag 7 Juli 2020

Koen Van Impe (BAM):

In het kader van zijn balans die het opmaakt na drie jaar BAM, zegt de marketingvereniging verheugd te zijn over de recente evolutie van de UBA naar de United Brands Association. BAM beschouwt dit als een “duidelijke indicatie dat de communicatiesector zijn blik tracht te verruimen”.

Zijn voorzitter Koen Van Impe herinnert er in dat verband aan dat de vereniging sinds zijn oprichting pleit voor openheid en samenwerking: “BAM wordt vandaag ruim gesteund door de markt, met meer dan 500 leden die representatief zijn voor de sector. 36% van de leden zijn adverteerders, 25% bureaus, 21% zogenaamde service bedrijven en 18% vertegenwoordigers uit de digitale media. We zijn trots dat we een breed draagvlak hebben binnen de sector.”
 
“Dat was precies de intentie van BAM. We zijn een open community die de verschillende marketing professionals wil verenigen rond een duidelijk thema, Meaningful Marketing”, voegt Patrick Steinfort, directeur van BAM, toe.
 
“Hiervoor hebben we een model ontworpen en werken we nauw samen met alle vertegenwoordigers uit de sector en met de academici. Voor alle vragen die rechtstreeks te maken hebben met merken, gaan we steeds in overleg met de UBA. We werken ook nauw samen met de ACC, UMA, BMMA, CUBE, DMA, VBO en andere vakorganisaties.”

De woordvoerders van BAM voegen toe dat de laatste initiatieven van BAM zoals de Belgian Marketing Awards en de Marketing Belgium Facebook Group ook in deze visie van openheid, die nu ook door de UBA wordt geclaimd, passen. “Maar er zijn ook verschillen: de UBA blijft de belangen van merken verdedigen, terwijl BAM op geen enkele manier een vereniging is die het belang van een specifieke groep van professionals verdedigt. We zijn wel een organisatie die het marketingvak in de meest brede zin uitdraagt.”

Archief / ASSOCIATIONS