Fr

BLUE

VIOOH meet CO2-impact

Woensdag 6 November 2024

VIOOH, het programmatic buying platform in DOOH gelanceerd door JCDecaux heeft gecommuniceerd rond de ‘intensiteit’ (een meting die het zelf omschrijft als “een objectieve meting van zijn koolstofefficiëntie”) van zijn CO2-uitstoot voor 2023. Gemiddeld is dit minder dan 0,35 gram per reclame-impressie. Dat is dus heel wat minder dan de belangrijkste benchmarks in de sector (3,6 gram voor programmatic display en 4,8 gram voor programmatic video).

De metingen van VIOOH zijn het resultaat van zijn partnership met Cedara en zijn in lijn met het nieuwe Global Media Sustainability Framework van Ad Net Zero.

“Als brand safe en fraudevrij medium dat compatibel is met omnichannel programmatic strategieën, is pDOOH niet alleen een effectieve tool op het vlak van naamsbekendheid en performance, maar stimuleert het ook een milieuvriendelijke keuze in de mediamix”, aldus Jean-Christophe Conti, CEO van VIOOH.

Archief / BLUE