Fr

BRANDS

Penny zet prijzen op opvallende plaats (By Focalys)

Woensdag 23 Oktober 2024

Penny zet prijzen op opvallende plaats (By Focalys)

Om zijn lage prijzen in de verf te zetten, heeft de Duitse discounter Penny een nogal ingenieus idee bedacht: de keten heeft ze vier weken lang gewoon in reuzenformaat gezet op een aantal felgekleurde verpakkingen.

Omdat Penny vond dat de lage prijzen van zijn huismerken niet zichtbaar genoeg waren, besloot het om ze te promoten op plaatsen waar consumenten ze het minst zouden verwachten. De retailer lanceerde een reeks van vijf limited edition producten (toast, zout, chips, mayonaise en havermout), met de prijs in XXL op de verpakking. Om de limited edition, met een kleurrijk design van de hand van de bekende fotojournalist en food fotograaf Silvio Knezevic uit München, te promoten, voerde de keten een (D)OOH-campagne in de verkooppunten en op de  sociale media. De actie ‘Small Prices, Big Impact’ toont de verpakkingen in alledaagse omgevingen (voorbereiding van een recept, ontbijt, aperitief, enz.).

Vreemd genoeg is dit eenvoudige idee volgens ons nog nooit eerder geprobeerd. De actie heeft het enorme voordeel dat het meteen de aandacht van de consument trekt. Bovendien zou het interessant zijn om ze elk jaar aan het begin van het nieuwe schooljaar te herhalen, als herinnering aan de positionering van Penny. Een soort marketingafspraak waar fans op wachten...

Archief / BRANDS