Fr

BRANDS

Partenamut sensibiliseert met toiletpapier

Maandag 17 Maart 2025

Partenamut sensibiliseert met toiletpapier

Wat als de oplossing om de opsporing van darmkanker bespreekbaar te maken erin bestaat om van toiletpapier een nieuw communicatiemedium in Franstalig België te maken? Dat is precies wat Publicis Groupe Belgium Partenamut influisterde, en dit ter gelegenheid van Blue March, de maand die in het teken staat van darmkanker.

En zo werd de ‘PQR-code’ geboren: een rol toiletpapier die, zodra hij gescand is, de gebruiker leidt naar alle praktische informatie rond het opsporen van darmkanker. De PQR-code is ook bedoeld om het taboe rond darmkanker binnen families te doorbreken en dit door gesprekken over het onderwerp aan te moedigen.

Daarnaast nodigt de campagne de 18-35-jarigen uit om – voor het goede doel – een grote boodschap te doen. Het doet dit met behulp van Clara Laureys en Lucas Pelletierri, twee influencers die bekendstaan om hun humor. Ze moedigen hun volgers aan om de campagneboodschap door te geven aan hun ouders.

De campagne bestaat uit posters en posts op de sociale media.

Archief / BRANDS