Fr

BRANDS

Macq01 moedigt klanten aan om meer te slapen (by Focalys)

Woensdag 18 September 2024

Macq01 moedigt klanten aan om meer te slapen (by Focalys)

In Australië lanceerde Macq01 in juni van dit jaar een opvallende promotie. Het luxehotel bood gedurende zijn gasten gedurende drie maanden een suite aan, met de bedoeling ze aan te moedigen een pauze te nemen en te rusten. Hoe meer ze sliepen, hoe goedkoper de kamer werd.

Macq01 bestelde een studie waaruit bleek dat meer dan een derde van de Australiërs weinig (en slecht) slaapt en zich vaak of altijd moe voelt. Het hotel in Tasmanië heeft de ‘Pay By Sleep’ suite gecreëerd, waar alles wordt gedaan om de gasten de slaap te doen vatten: gedempte verlichting, ontspannende kruidenthee, kalmerende geuren en een slaapgids van coach Shea Morrison.

Reizigers die tussen 4 juli en 30 september een verblijf van twee nachten in deze kamer boeken, krijgen een korting van 100 dollar voor elk uur dat ze meer dan zes uur slapen; diegenen die de volle negen uur slaap halen, krijgen een gratis nacht. Dit alles wordt gecontroleerd door een ‘sleep analyzer’. De actie wordt gepromoot op de sociale media van het merk, en vooral op Instagram.

Dit initiatief komt precies op het juiste moment, nu slaaptekort een groot probleem wordt in onze moderne samenleving. Merken die erin slagen om de dagelijkse vermoeidheid van consumenten te verminderen door middel van effectieve oplossingen (lofi playlists, advies van experts, ASMR-video’s, enz.) zullen meer kans maken om ze op de langere termijn aan zich te binden.

Archief / BRANDS