Fr

BLUE

De GARM en ANZ presenteren hun Global Media Sustainability Framework

Vrijdag 28 Juni 2024

De GARM en ANZ presenteren hun Global Media Sustainability Framework

Het Global Media Sustainability Framework is het resultaat van een sectoroverschrijdende samenwerking tussen de Global Alliance for Responsible Media (GARM) van de World Federation of Advertisers (WFA) en de Ad Net Zero (ANZ) community. Het doel van dit initiatief is om de sector - adverteerders, bureaus en media - in staat te stellen de impact van hun activiteiten op de zes belangrijkste mediatypen (digitaal, tv, radio, print, OOH en bioscoop) te meten, en dit in lijn met het Action 3 plan van ANZ.

Het betreft een eerste versie en ze kreeg de steun van de meeste vakverenigingen, de grote spelers van de tripartite en de techbedrijven, waarvan velen hebben bijgedragen aan de uitwerking ervan.

Het werk van de GARM en ANZ werd geleid door een groep klimaatwetenschapexperts, waaronder vertegenwoordigers van PwC, Brain Oxygen, Climate Impact Partners, BL Evolution en senior klimaatexperts van Unilever, Reckitt en Diageo.
 
Het Franse Oneframe van de Union des Marques bepaalde de beginselen voor de ontwikkeling van de gebruikte formules, met specifieke elementen geleverd door SRI, Alliance Digitale, SNPTV en UPE. Momenteel hebben de eerste versies betrekking op televisie, digital en affichage (81% van de reclame-investeringen in 2023 volgens Magna).
 
Het framework biedt ook een gemeenschappelijk formulier voor een dataverzameling bij de mediaregies, evenals een ander formulier waarmee de sector meer informatie kan krijgen over het bereik, de nauwkeurigheid van de data en de wetenschappelijke validatie van leveranciers van duurzaamheidsoplossingen voor de media.
 
Het kan hier op aanvraag worden gedownload.

Archief / BLUE