Fr

TECH

Proxistore op avontuur in Oost-Europa

Donderdag 16 Mei 2024

Proxistore op avontuur in Oost-Europa

Proxistore lanceert zijn geomarketing-oplossing in Polen dankzij een exclusief partnerschap met het Poolse bedrijf SalesAd, en dit in samenwerking met Gemius, partner van het CIM in België en sterk aanwezig in Centraal- en Oost-Europa. De SalesAd teams en digitale marketing expert en pioniers  zijn sinds begin mei bezig met het enthousiasmeren van uitgevers, adverteerders en retailers. Deze lancering in Polen wordt nog versterkt door de expertise van Sirdata, de partner van Proxistore in datamanagement, en het gebruik van ADS-technologie, een alternatief voor third-party cookies dat accurate targeting en vertrouwelijkheid van persoonlijke gegevens garandeert.
 
ADS, een cookieless technologie die SDA-compatibel is

De ADS-technologie (Addressability Dynamic Solution) stelt uitgevers in staat om hun inventories die beschikbaar zijn in ‘open auction’ te monetiseren door call ads te verrijken met data.
“Onze missie is ervoor zorgen dat de technologische transitie probleemloos verloopt voor buyers in onze segmenten en dat uitgevers er 100% op vooruitgaan door met ons in zee te gaan”, legt Jean-Bernard Dos Santos, publisher yield partner bij Sirdata, uit.

“Het enige verschil is de manier waarop data in de programmatic chain worden geïmplementeerd. Voorheen was dit gebaseerd op third party cookies van derden en de overdracht van personal identifiers.
"Dankzij onze ADS-module kunnen we nu cohort-ID’s rechtstreeks via uitgevers verzenden, met behulp van de Seller Defined Audiences-standaard van het IAB Tech Lab. Dit is een win-win voor beide partijen: adverteerders blijven profiteren van premium targeting voor hun campagnes en uitgevers kunnen de waarde van hun inventory eenvoudig en gratis optimaliseren”, preciseert hij.
 
Alain Heureux, de X-factor
 
Proxistore, voornamelijk actief op de Belgische en Franse markt, kondigde begin dit jaar, in partnerschap met Sirdata voor het databeheer en de dataverzameling, de rekrutering aan van Alain Heureux om de Centraal- en Oost-Europese (CEE) te ontwikkelen.
“Het voorstel van Proxistore is zeer relevant en ambitieus, en dat is wat me aantrok”, legt hij uit. “Met technologie die al haar kracht bewezen heeft, een performance doelstelling en het valoriseren van de inventories van lokale uitgevers, positioneert het zich als een alternatief voor de techgiganten op een moment dat hun quasi-monopolie steeds meer in twijfel wordt getrokken. Al deze argumenten overtuigden mij om de sprong te wagen en mijn netwerk te mobiliseren, met als eerste resultaat deze samenwerking met Gemius en SalesAd.”
En Gemius is een bijzonder relevante partner. De core business van het bedrijf is het meten van bereik en aldus staat het in contact met de meeste uitgevers en mediabureaus in de vijftien landen waar het actief is. De uitdaging was om hen te overtuigen een nieuw product te integreren in hun werking en de SalesAd teams te mobiliseren om de uitgevers te prikkelen om de Proxistore oplossing te implementeren. Alain Heureux: “We zijn volop bezig met het rekruteren van uitgevers. Onze ambitie is om de komende maanden een paar testcampagnes te kunnen voeren met grote retailers, met de hoop om een plaats te krijgen in hun plannen voor 2025.”

Potentieel
“De Poolse markt is al sterk ontwikkeld op het vlak van digitale marketing”, zegt Noëlle Stevens, sales & marketing director bij Proxistore. “De markt is even matuur als in België, dus het potentieel is veelbelovend, vooral omdat onze ‘drive-to-store’ aanpak vrij uniek is, met de integratie van de distributie van campagnes op mobile en desktop inventories, uiterst nauwkeurige targeting en een performance meting op basis van een module die een winkelbezoek identificeert van een persoon die de campagne heeft gezien.”
Vooruitzichten
 
Proxistore heeft al geëxperimenteerd met indirecte sales in Frankrijk met Regicom, een reclameregie die beschikt over meer dan 180 commerciële profielen en aanwezig is in elke regio in Frankrijk. De samenwerking met Gemius en SalesAd zal het mogelijk maken om deze aanpak op grotere schaal uit te rollen, vooral omdat het bedrijf naast de CEE-landen ook aanwezig is in Duitsland, een bijzonder interessante markt. “Op termijn zijn we van plan om dezelfde strategie ook voor andere markten te gebruiken”, besluit Noëlle Stevens.

Archief / TECH