Fr

BLUE

Frankrijk bovenaan Good Report 2024

Donderdag 11 April 2024

Frankrijk bovenaan Good Report 2024

ACT Responsible heeft, in samenwerking met WARC, zijn Good Report 2024 uitgebracht. Deze ranglijst die dit jaar zijn tiende verjaardag viert, bevat de 40 beste campagnes ter ondersteuning van milieu- en maatschappelijke doelen. In totaal werden 1.250 campagnes van 804 bureaus voor iets minder dan duizend adverteerders in 76 markten geanalyseerd.
 
Uiteindelijk waren het Franse creaties die de meeste punten scoorden, vóór de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, dankzij het werk van bureaus als Publicis Conseil en Havas Paris, respectievelijk eerste en derde in de ranglijst van bureaus (de tweede plaats was voor adam&eveDDB Londen), maar ook Altmann+Partners en Steve, die ook de top 10 wereldwijd haalden.
 
Ook het topmerk in het Good Report was Frans: Renault ging Unilever en de Campaign Against Living Miserably (CALM) vooraf, meer bepaald ‘Time Fighters’ (8) en ‘Plug Inn’ van Publicis Conseil.
Bij de campagnes pakt ‘The Last Photo’ van adam&eveDDB London voor CALM de eerste plaats, voor ‘Anne de Gaulle’ van Havas Paris voor de Fondation Anne de Gaulle en ‘Runner 321’ van FCB Canada voor Adidas.
Bij de 40 bekroonde campagnes zijn er 22 voor non-profit organisaties, 18 voor commerciële merken en drie voor de overheid.

Archief / BLUE