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Back from Cannes: des Lions pour rire

Vendredi 5 Juillet 2024

Back from Cannes: des Lions pour rire

C'était l'une des nouveautés des Cannes Lions cette année : l'introduction d'une (sous-) catégorie dédiée à l'humour au sein des "tracks" Classic (Audio & Radio, Film, Outdoor, Press & Publishing), Engagement (Direct, PR, Media, Social & Influencer) et Entertainment.

Soit au total 798 inscriptions, moins de 3% du total, et à l'arrivée, 22 Lions, dont seulement deux Gold. De là à dire que la nouvelle catégorie humour, c’est pour rire… A vous de juger.
Gold Film : Sammakorn not Sanpakorn - Sammakorn + Choojai & Friends
Gold Film : "Trains, now on Uber" - Uber + Mother
Silver Film : "Album Cover" - Apple
Silver Outdoor : "The last barf bag" - Dramamine + FCB Chicago
Silver Direct : "Betis pregnancy test" - Real Betis + VML Spain
Silver Direct : "The bald thru" - Burger King + David
Silver PR : "The mishead version" - Specsavers + Golin, London
Silver Social & Influencer : "Gonna need more Tide" - P&G + Saatchi & Saatchi
Silver Social & Influencer : "Sleep with rain" - AT&T Business + BBDO Los Angeles
Bronze Film : "Sabina Braless" - Sabina + Sour Bangkok
Bronze Film : "Jacksonville Jaguars schedule release video" - Jacksonville Jaguars
Bronze Audio : "Breathe through it" - Halls + David
Bronze Outdoor : "Guilty Pets" - Ikea + Ingo
Bronze Outdoor : "No one noves snow like Griselda" - Netflix + CYW
Bronze Print & Publishing : "Life is not an Ikea catalogue" - Ikea + Try
Bronze Print & Publishing : "Last drop" - Heinz + LePub
Bronze Direct : "Ghost Campaign" - Burger King + David
Bronze Media : "Unfrosted" - Pop Tarts + Starcom
Bronze Social & Influencer : "Wendy's envers the chat" - Wendy's + VML
Bronze Social & Influencer : "Bouquets for living men" - Doordash + Gut
Bronze Entertainment : "Tail orchestra" - Pedigree + BBDO NY
Bronze Entertainment Lions for Sport : "The table read" - NFL + 72andSunny

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