Fr

TECH

Heineken komt met Social Screen om verbinding tussen voetbalfans te bevorderen

Dinsdag 25 Maart 2025

Heineken komt met Social Screen om verbinding tussen voetbalfans te bevorderen

Als emblematische sponsor van de Champions League ontwikkelde Heineken in samenwerking met LePub een technologie die voetbalkijken op smartphones een nieuwe betekenis moet geven en sociale connecties tussen fans moet stimuleren.
 
Het Social Screen heeft als doel om de tijd die je alleen voor je telefoonscherm doorbrengt te veranderen in een immersieve sociale ervaring. De activatie vond voor het eerst plaats in Zuid-Afrika en bestaat uit een uitbreidbare “muur” van schermen die wordt gecreëerd door verschillende smartphones met elkaar te verbinden tot één groot, gesynchroniseerd scherm waarop de wedstrijd wordt uitgezonden.
 
Hoe het werkt? Deelnemers worden gevraagd om hun mobiele data te deactiveren en een QR-code te scannen in de buurt van het Social Screen. Zodra ze verbinding hebben met de wifi, wordt de Social Screen-portal automatisch geopend. Gebruikers kiezen een vrij plekje, draaien hun telefoon horizontaal en dan kunnen ze meteen de wedstrijd volgen. De technologie maakt het mogelijk om het DSTV Stream-signaal in real time te splitsen en zich dynamisch aan te passen aan het aantal toestellen dat op dat moment verbonden is.
 
Bij het eerste experiment bood het Social Screen de deelnemers gratis toegang tot streaming data en konden ze hun telefoon gratis opladen, zodat ze de wedstrijd zonder onderbreking konden uitkijken. Alles was naadloos geïntegreerd, ongeacht het model of merk telefoon, met schermuitbreiding in real time, dynamisch aangepast aan het aantal aangesloten devices.
 
Dit initiatief kadert in de purpose van Heineken om zijn fans dichter bij elkaar te brengen: om een biertje te delen, een wedstrijd te volgen of allebei.

Archief / TECH