Fr

TECH

Criteo verkent retail media

Donderdag 11 April 2024

Criteo verkent retail media

Retargeting specialist Criteo heeft een internationaal panel van adverteerders, bureaus, retailers en uitgevers bevraagd over de evolutie van digitale reclame. 'The Great Defrag' zoals de studie genoemd werd’, stelt vast dat de vele kanalen in combinatie met de verdwijning van third-party cookies de defragmentatie van de markt in de hand werkt en ertoe leidt dat ze steeds meer steunt op het open web en onder andere retail media, kortom, een context waar first party data essentieel zijn.

De meerderheid van de respondenten, behalve in enkele geografische zones, is al actief in dit segment en volledig overtuigd van zijn potentieel. Het is wel nog te weinig bekend, benadrukken de respondenten. Die laatste categorie rekent op de ontwikkeling van het retailaanbod, maar ook van dat van dienstverleners (financiële diensten, luchtvaartmaatschappijen, hotels, enz.).
 
Als uitdagingen noemen de Europeanen het meten van ROI, de ontwikkeling van beschikbare formaten en een stijging van het Retail Media aanbod.

Archief / TECH