Fr

BRANDS

Center Parcs herziet merk- en visuele identiteit

Woensdag 4 Januari 2023

Center Parcs herziet merk- en visuele identiteit

In het kader van zijn strategische plan Reinvention 2025 dat moet inspelen op het veranderende reisgedrag (dat onder andere evolueert naar meer duurzaamheid en meer persoonlijke, lokale ervaringen), pakt Center Parcs Europe uit met een nieuwe merk- en visuele identiteit. Daarbij hoort eveneens een nieuw logo (het vorige dateert uit 2018), met een stijlvol en eigentijds design, ontworpen door het toonaangevende Engelse merkenbureau ‘DesignStudio’.
 
“Het logo symboliseert de sterke merknaam van Center Parcs”, aldus Neira de Back (marketing director bij Center Parcs Europe). “Het verwijst naar die elementen die voor ons het belangrijkste zijn: een sterke verbinding met onze geliefden in het hart van de natuur. Ons nieuwe kleurenpalet sluit volledig aan bij dat idee: de tinten zijn natuurlijk en levendig, en doen denken aan de verschillende kleurschakeringen die je terugvindt in de natuur.”
 
De launch messaging werkt uitgewerkt door Center Parcs en Ogilvy; om de nieuwe merkidentiteit te lanceren werd in samenwerking met Team Lewis een interne en externe communicatiecampagne uitgewerkt. Die omvat onder andere OLV en een persweekend in de vier landen waar CenterParcs aanwezig is (België, Nederland, Duitsland en Frankrijk).

Archief / BRANDS