Fr

BRANDS

Waarom Heineken smartphones hackt tijdens concerten

Donderdag 24 Oktober 2024

Waarom Heineken smartphones hackt tijdens concerten

“Moeten telefoons verboden worden bij concerten?”, vroeg Le Soir zich onlangs af, in navolging van een recent Frans rapport van het Centre national de la musique, waarin smartphones en sociale netwerken worden beschreven als onontkoombare verlengstukken van concerten, evenals het groeiende ongenoegen onder artiesten. Er zijn er ondertussen heel wat die, zoals Bob Dylan en Jack White, telefoons uit hun concerten bannen.
 
Ook het publiek begint de praktijk af te wijzen. Volgens Heineken zijn vier van de tien jongeren het beu dat veel concertbezoekers hun telefoon in hun hand houden. Vandaar de nieuwste activatie van LePub (Publicis) dat wellicht al te goed naar mister Jim Kerr geluisterd heeft als die zijn onverslijtbare ‘Let me see your hands’ bovenhaalt, op het moment dat zijn band aan haar bekendste hits begint. Zonder telefoon wel te verstaan, bij wijze van statement door het merk dat al enkele jaren campagne voert voor “echte verbinding in het echte leven om het beste halen uit het moment”.
 
Op festivals in Nederland en Mexico onthulde Heineken een technologie die onzichtbaar is voor het blote oog, maar wel waarneembaar is op het scherm van een smartphone Ze moedigt concertgangers via infrarood licht aan om beelden van het concert dat ze bijwonen in hun geheugen te bewaren, en niet op hun telefoon. Deze technologie is beschikbaar gesteld aan artiesten die ze bij hun shows willen implementeren.
 
Heineken gaat nog een stap verder: na de lancering van de ‘Boring Phone’ een paar maanden geleden, biedt het merk nu de ‘Boring Mode’ app aan: die blokkeert meldingen en het gebruik van het toestel volledig.

Archief / BRANDS