Fr

BRANDS

Aperol Spritz deelt good vibes met AKQA Brussels

Dinsdag 1 Oktober 2024

Aperol Spritz deelt good vibes met AKQA Brussels

In een tijd waarin Belgische volwassenen aangeven dat sociale media een negatieve impact hebben op hun mentale gezondheid en 63% zich hierdoor eenzamer voelt, heeft Aperol Spritz, een van de meest geliefde zomerdranken, een beroep gedaan op AKQA Brussels om een beweging van optimisme te ontketenen, zowel online als in het echte leven.

De campagne, die deze zomer van start ging, was gericht op het herdefiniëren van de digitale aanwezigheid van Aperol door een community van positieve ambassadeurs te creëren. Naast het bevorderen van positiviteit op de sociale media, lag de nadruk ook op het ondersteunen van de lokale horeca, en dit door middel van positieve reviews en engagement van de community.

AKQA Brussels hielp Aperol Spritz bij het ontwikkelen van een strategie waarin influencers een centrale rol speelden. Deze ambassadeurs verspreidden op authentieke wijze de positieve boodschap van het merk, waarbij ze hun volgers aanmoedigden om mee te doen aan initiatieven zoals een SoMe-wedstrijd voor het schrijven van positieve reviews over lokale horecazaken. De prijzen? Tickets voor festivals gesponsord door Aperol Spritz.

‘Positieve Reviewers’ werd verder versterkt door een dj-wedstrijd die focuste op Belgisch talent, evenals een samenwerking met het populaire Belgische modemerk Suspicious Antwerp, wat resulteerde in een exclusieve kledinglijn. Deze lijn was binnen enkele minuten uitverkocht en werd een symbool van verbondenheid binnen de Aperol-community.

Archief / BRANDS