Fr

BRANDS

Lavazza geniet

Maandag 2 September 2024

Lavazza geniet

Lavazza pakt uit met een nieuw merkplatform onder het motto ‘Pleasure Makes Us Human’. Dat moet ons eraan herinneren dat een kop koffie een van de simpelste geneugten van het leven is en bovendien een ongeëvenaard moment biedt om te delen.
 
De campagne omvat om te beginnen een intern gecreëerde spot. Daarin maken we kennis met Luigi, een kleine robot-barista die geïnspireerd werd door de Carmencita- en Caballero-figuurtjes die het Italiaanse merk tijdens de jaren ’60 in zijn advertenties gebruikte.
 
Luigi is gefascineerd door het plezier dat mensen beleven aan een kop Lavazza-koffie en besluit om het zelf ook eens te proberen. Helaas valt hij daarmee ten prooi aan een van de hallucinaties die typisch zijn voor AI's: Luigi bevindt zich opeens in een dromerig Dolce Vita tot hij z’n eigen kortsluiting veroorzaakt. Het bewijs dat Lavazza-koffie allesbehalve artificieel genot oplevert.
 
Daar houdt het verhaal niet op: aan het einde van de film schieten acteurs Steve Carell en John Krasinski, het sterrenduo uit de Amerikaanse versie van ‘The Office’ Luigi te hulp. “ppor guy, he did it again”, zegt Carell, waarmee hij suggereert dat dit niet de eerste keer is dat Luigi overstag gaat voor een bakje troost.
 
Je raadt het al: Carell en Krasinski's cameo suggereert dat er nog meer optredens van het duo en de kleine Luigi zullen volgen.

Archief / BRANDS