Fr

AGENCIES

Minale verzorgt rebranding van RTC Télé Liège

Woensdag 4 September 2024

Minale verzorgt rebranding van RTC Télé Liège

De lokale zender RTC Télé Liège is omgedoopt tot ‘Qu4tre’ door Minale Design Strategy. Het bureau ontwikkelde ook een nieuwe identiteit voor het mediamerk. Daarin worden de Luikse roots van het bedrijf op een moderne, digitale en dynamische manier bekrachtigd.

Minale Design legt uit dat de nieuwe naam geïnspireerd is op de postcodes van het gebied dat bediend wordt en ook verwijst naar de manier waarop de jongere generaties hun verbondenheid aan de lokale gemeenschap betuigen.

Het nieuwe logo is geschreven in letters in plaats van cijfers en kreeg een afgeronde, moderne typografie. De ‘4’ wordt in alle transparantie op een subtiele manier onthuld en versterkt aldus het idee van een perfecte symbiose tussen het publiek en zijn media. Het betreft een ‘grafisch ongelukje’ dat het merk cachet en persoonlijkheid biedt.

Het oranje, gebaseerd op de statutaire kleuren van de provincie Luik (rood en geel), belicht de vurige, optimistische en vrolijke kant van het merk. Complementaire kleuren, gecombineerd met een logica van transparantie, structureren de verschillende programma’s in een merkarchitectuur die wederom is ontworpen voor meer eenvoud.

Weldra wordt er ook een nieuwe app gelanceerd.

Archief / AGENCIES