Fr

TECH

AdTech geschat op 27 miljard

Donderdag 5 September 2024

AdTech geschat op 27 miljard

In zijn Global AdTech Market 2024-2029 onderzoek schat onderzoeksbureau Juniper Research dat de markt voor AdTech-platforms in 2024 een bedrag van $ 27 miljard zal vertegenwoordigen. Tegen 2029 zal ze met nog eens 60% groeien tot $ 43,5 miljard.

Het onderzoek analyseert de impact van AI en machine learning op de markt en definieert de belangrijkste uitdagingen voor de digitale advertentiemarkt. Daartoe behoren fraude, de privacyregelgeving en verhoogde druk op het vlak van duurzaamheid.

Verder geeft de studie ook een overzicht van 17 belangrijke spelers op de AdTech-markt, die worden opgedeeld in drie segmenten: leaders, challengers en disruptors. Daarnaast biedt ze gegevens en prognoses over de totale investeringen in AdTech, de omvang van de markt per regio en een uitsplitsing naar wat ze beschouwt als de vier belangrijkste digitale advertentiekanalen - CTV, DOOH, Mobile & In-App en Web.

Archief / TECH