Fr

BRANDS

Dove springt nog altijd in de bres...

Zondag 16 April 2023

Dove springt nog altijd in de bres...

Het Unilever-merk blijft via zijn Dove Self-Esteem Project-platform bewustwording vragen voor de risico’s die jonge gebruikers van sociale media kunnen lopen. 

Deze keer wil het merk mensen alarmeren over de toename van geestelijke gezondheidsproblemen die te maken hebben met het gebruik van sociale media. Hoewel sociale media positieve dingen kunnen voorbrengen, is het ook een van de grootste bedreigingen voor de geestelijke gezondheid van jongeren vandaag de dag, benadrukt het merk. Dove betreurt dat sociale media vooral worden overgelaten aan de zelfregulering van jongeren en hun opvoeders, terwijl uit een studie van Self-Esteem Project Research blijkt dat 80% van de specialisten in geestelijke gezondheid bij jongeren zegt dat sociale media dit soort pathologieën erger maken.

De nieuwe campagne van Ogilvy voor Dove wordt in de Verenigde Staten gelanceerd met een pakkende film van 3’ die ‘Cost of Beauty’ werd genoemd. Hij vertelt het waargebeurde verhaal van een jong meisje dat kampte met eetstoornissen als gevolg van te veel blootstelling aan ‘toxic beauty’ content... Het doel van de campagne is de Kids Online Safety Act te steunen. Die promoot aangepaste beschermingsmaatregelen en tools die de online ervaringen van kinderen beschermen.
 

Archief / BRANDS