Fr

BRANDS

Coca-Cola gaat voor Real Magic

Woensdag 29 September 2021

Coca-Cola gaat voor Real Magic

Coca-Cola onthulde gisteren zijn nieuwe wereldwijde merkfilosofie en nieuw merkplatform. Die wordt samengevat onder de noemer ‘Real Magic’ en nodigt iedereen uit om de ware magie van de mensheid te vieren.

Bedoeling: de bekende merkbelofte van mensen overal ter wereld in het dagelijks leven te verbinden en te inspireren een vernieuwde relevantie geven voor de wereld waarin we vandaag leven en aanpassen aan de vele tegenstrijdigheden die de jongere generaties ervaren wanneer zij harmonie en menselijke connectie zoeken in een steeds meer virtuele en verdeelde wereld.”

Real Magic is het eerste nieuwe wereldwijde merkplatform voor Coca-Cola sinds 2016 en wordt gelanceerd samen met een opgefriste visuele identiteit voor het merk. Ook het logo werd geüpdatet tot een ‘Hug’ logo, ontworpen in samenwerking met partners als Wieden+Kennedy London, KnownUnknown en Kenyon Weston. Om het concept van Real Magic tot leven te brengen werkt Coca-Cola samen met kunstenaars, fotografen en illustratoren die het “Hug”-logo omarmen en momenten van alledaagse magie tot leven zullen brengen op een manier die inclusief en collectief is, maar ook individueel en expressief.

Real Magic wordt gelanceerd met de nieuwe marketingcampagne "One Coke Away From Each Other" van BETC Londen. De hoofdspot in een regie van Daniel Wolfe toont wat er zou gebeuren wanneer Coca-Cola, bekend als symbool voor samenhorigheid, een brug zou slaan tussen verschillende universums, waaronder die van de gaming wereld en zo echte magie creëert.

Archief / BRANDS