Fr

MEDIA

Rossel frist Références op

Woensdag 28 Februari 2024

Rossel frist Références op

Het platform Références van de Rossel-groep, dat ongeveer dertig jaar geleden werd gelanceerd als jobbijlage bij Le Soir, ondergaat een metamorfose om spelers in de jobsector beter te “adviseren, informatie te verschaffen en te inspireren” en om beter in te spelen op de behoeften van de markt. Het idee is om het merk te positioneren als een katalysator voor verandering en dit met de slogan ‘Révélez-vous!’ (‘Geef jezelf bloot!’)

Voor begeleiding bij deze visuele en redactionele herpositionering deed Références een beroep op Hoet&Hoet. Stephanie Popović, de nieuwe managing director van de titel, legt uit: “In de afgelopen jaren, en meer bepaald na de Covid-19-crisis, zijn de behoeften van werknemers en de realiteit van de arbeidsmarkt drastisch geëvolueerd. Deze shift heeft ons ertoe aangezet om een nieuwe invulling te geven aan onze rol en onze toegevoegde waarde voor onze partners en talent. Om deze missie tot een goed einde te brengen, hebben we een beroep gedaan op het bureau Hoet&Hoet, dat ons tijdens deze reflectiefase heeft ondersteund. Dankzij deze oefening kunnen we Références positioneren als visionair en als een kracht voor verandering.”

Concreet zal Références vanaf 1 maart een nieuwe redactionele strategie lanceren op haar nieuwe website references.be. Die is begin dit jaar gebouwd in samenwerking met Fusor Consulting. Rossel prijst het online platform aan als een intuïtieve browse ervaring, een innovatief design met op het programma artikels, advies, opleidingen en praktische tools. Verder is er uiteraard het vacature-aanbod (vorig jaar stond de teller op 45.000). We geven nog mee dat Références drie nieuwsbrieven per week publiceert, met in elke editie een overzicht van het nieuws en vacatures.

In print verschijnt Références in een maandelijks magazine van 32 pagina’s. Dat wordt op vrijdag verspreid door Sudinfo en de dag daarna door Le Soir. 

We geven nog mee dat Références heeft besloten om in het kader van zijn herpositionering enkele CSR-acties, workshops en campagnes op te zetten rond thema’s als duurzaamheid, energietransitie en het welzijn van werknemers.

Archief / MEDIA