Fr

MEDIA

Fun Radio: IPM en RMB bevestigen akkoord

Dinsdag 6 Februari 2024

Fun Radio: IPM en RMB bevestigen akkoord

Zoals we enkele dagen geleden aankondigden, werd het regieakkoord tussen IPM en RMB voor Fun Radio bevestigd.
 
“RMB is blij met dit nieuwe partnership met IPM en Fun Radio. Bij jongeren blijft audio een essentiële media-activiteit. Met Tipik en NRJ versterkt RMB nu helemaal zijn leadership bij deze doelgroep en biedt de regie haar adverteerders de beste audio-dekking bij jongeren. Ook digitaal is Fun Radio een veelbelovend merk. Door deze nieuwe samenwerking met IPM gaat RMB er bijzonder prat op om enthousiast de audiovisuele belangen van de groep te verdedigen”, aldus Yves Gérard, CEO van de regie.
 
“Ik ben ervan overtuigd dat RMB - een alerte en vlotte regie die de markt in het zuiden van het land erg goed kent - zal bijdragen tot de groei van Fun. Wij vullen, onder andere, RMB's aanbod van jongvolwassenen en ook van creatieve, out-of-the box acties op deze markt aan”, besluit Grégory Finn, afgevaardigd bestuurder van Fun Radio België.

Fun Radio, dat vorig jaar overgenomen werd door de groep van François le Hodey, werkte tot nog toe samen met DPG Media Advertising en Rossel voor de commercialisering van zijn merk. En dit sinds de overname van RTL Belgium en het voormalige IP, de historische partners van Fun sinds zijn oprichting in België meer dan 33 jaar geleden.

De komst van Fun Radio in het portfolio van RMB zou de regie in staat moeten stellen om zich te positioneren als de nummer een in Franstalig België op het vlak van audio gericht naar jongvolwassenen, met ook nog de radiomerken NRJ, Tipik, Tarmac en Jam.

In de laatste CIM RAM-studie noteerde Fun bijna 136.000 luisteraars. Die luisteren gemiddeld 159’ per dag naar de zender. Zijn marktaandeel bedraagt 4,4% waarmee de zender zich netjes schaart tussen NRJ (4,5%) en Tipik (4,3%).

Archief / MEDIA