Fr

TECH

T-Mobile neemt Vistar Media over

Dinsdag 14 Januari 2025

T-Mobile neemt Vistar Media over

De Amerikaanse telco T-Mobile, een dochteronderneming van Deutsche Telekom, heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Vistar Media, het AdTech-bedrijf dat gespecialiseerd is in DOOH. De transactie in contanten wordt gewaardeerd op $ 600 miljoen en zal naar verwachting in het eerste kwartaal worden afgerond, afhankelijk van de gebruikelijke voorwaarden, waaronder het verkrijgen van de benodigde wettelijke goedkeuringen.
 
Met deze transactie wil T-Mobile Advertising Solutions zijn DOOH-aanbod versterken en het bereik ervan vergroten. Dat kan dankzij de integratie van alle activa van Vistar Media voor de aan- en verkoop en het beheer van campagnes via een wereldwijd netwerk van meer dan een miljoen schermen die worden geëxploiteerd door bijna 370 OOH-bedrijven. De telco zegt dat de overname adverteerders meer gerichte en meetbare oplossingen zal bieden om hun doelgroepen te bereiken.
 
“Vistar innoveert al 13 jaar door technologie en data te gebruiken om OOH om te vormen tot een strategisch en meetbaar kanaal. De beslissing van T-Mobile om Vistar over te nemen, toont de kracht van dit kanaal aan. Samen hebben we de mogelijkheid om ons aanbod over de hele wereld te verbeteren en merken te inspireren om na te denken over een nieuwe manier van interactie met de doelgroepen”, aldus Michael Provenzano, CEO en medeoprichter van Vistar Media.
 
T-Mobile Advertising Solutions is de reclamedivisie van T-Mobile die de mobiele data van de telco gebruikt om omnichannel reclameoplossingen aan te bieden, met name in DOOH en sinds kort ook in CTV. Op dit moment worden de oplossingen vooral aangeboden aan Amerikaanse adverteerders. De integratie zal T-Mobile Advertising Solutions in staat stellen zijn portefeuille uit te breiden naar de EMEA-regio, waar de AdTech DOOH-teams nu 55 medewerkers tellen (+77% in een jaar tijd).
 
Ter herinnering, de referentieaandeelhouder van T-Mobile Deutsche Telekom, behoort tot de oprichters van Utiq die een unieke first party ID-oplossing bieden die gebaseerd is op telecom-data.

Archief / TECH