De eerste editie van het Agency of the Year, georganiseerd door MM en PitchPoint, vond dus wel degelijk plaats op donderdag 20 februari in de Quay 01 in Brussel.
Dat gebeurde in aanwezigheid van 550 deelnemers. We kunnen dus gerust spreken van een succes, zeker als je weet dat er meer dan 20 dossiers ingeschreven werden door zestien bureaus.
Uiteindelijk selecteerde
de jury die werd voorgezeten door Nathalie Rahbani (ex Telenet) zes winnaars.
Agency of the Year : TBWA
Sinds de lancering van onze Agency of the year (die voor het eerst uitgereikt werd aan GV/Company - wat de familie Govaerts beslist nog weet), was TBWA het enige bureau dat drie keer in de prijzen viel: in 2006, 2012 en 2017. En voor het eerst wint een bureau dus vier keer! Tussen de laatste bekroning en de award van vandaag verwezenlijkte TBWA een groei van 28%, waarvan +14,5% in 2019 alleen.
Een hele krachttoer, rekening houdend met de omvang van wat al drie jaar 's lands grootste bureau is. Bovendien is het ook een van de meest rendabele, als je kijkt naar de ACC-studies.
Zoals Nicolas De Bauw, managing director van TBWA, uitlegde tijdens zijn live presentatie voor de AOTY-jury, bestond de uitdaging erin nieuwe groeipolen te vinden en de strategische en creatieve cultuur van de 'Disruption Company' verder uit te dragen dan alleen in communicatie, aangezien de traditionele bureaus vandaag uitgedaagd worden door consultants, specialisten, media en zelfs de klanten zelf, met hun inhouse diensten. TBWA investeerde aldus in diensten inzake merkidentiteit, customer experience, reputatie en consulting. Daarbij waakte het over de versterking van een geïntegreerde aanpak die alle specialiteiten omvat.
Zoals we al schreven bij de toekenning van de prestigieuze titel van 'Effie Beast' aan TBWA in september vorig jaar ter gelegenheid van 30 jaar Effies, wordt deze 'oorlogsmachine' meer dan ooit ondersteund door een eigen methodologie - Disruption - die stoelt op ideeën en belichaamd door een crossdisciplinair team van meer dan 220 personen. Vorig jaar verwelkomde TBWA een twintigtal nieuwkomers, onder wie nogal wat senior profielen, als Willem Van den Hoof (CD), Liesbeth Pyck (Brand Relations Director), Sophie Steyaert (Director of People), Wouter Vandenameele (Data & Performance Director), Bart Maras (Customer Experience Lead) en Steve Brown (Co-creation & Innovation CD).
Vermelden we nog dat TBWA zijn structurele reikwijdte vergrootte met de overname van De Vloer in Antwerpen (eind 2018) om ook voor kleinere merken toegankelijk te blijven.
Om het hoofd te bieden aan zoveel groei, verruimde en verjongde het bureau zijn management. Naast Kris Govaerts (CEO), Bert Denis (Chief Strategy Officer) en Sylvie Dewaele (Media Arts Director) die al sinds 2003 bij het bureau werken, of Jan Macken (ECD) die al 25 jaar meedraait en Nicolas De Bauw, werd de board uitgebreid met Jeroen Bostoen (ECD), Mieke Vandewalle (MD, Make), Sophie Steyaert en Stéphanie Vercruysse (Strategic Consulting Director).
Als we naar de new business kijken, stond 2019 in het teken van vier 'blue chip' merken: BMW, Stella Artois, Chaudfontaine en de NMBS. Het bureau verloor het afgelopen jaar geen enkele klant.
Ook op creatief vlak zette het bureau uitstekende prestaties neer: het eindigde derde op de Creative Belgium Awards en in onze Milky Way, het was het derde Belgische bureau op Eurobest en het vierde in Cannes. En het pakte de eerste plaats op de Effies, iets wat de adverteerders natuurlijk doet watertanden. Voeg daarbij de unieke trofee als Effie Beast die zowel de constante en de innovatie die TBWA de afgelopen drie jaar tentoonspreidde bekroonde, en je begrijpt waarom het voor de vierde keer verkozen werd tot bureau van het jaar.
Innovator Agency : Happiness
Net voor zijn vijftiende verjaardag en na een bijzonder performant jaar waarin het Belgische bureau met 18% groeide, liet Happiness zijn positionering nogmaals evolueren, terwijl het toch trouw bleef aan zijn creatieve dna. Het bureau ging van start ten tijde van het Web 2.0 (2005) en deed dat vanuit een duidelijke visie - toen al - rond drie pijlers: strategie, creativiteit en technologie.
Die wordt vandaag belichaamd door het triumviraat Karen Corrigan (CEO), Geoffrey Hantson (CCO) en Kris Hoet (CTO).
Sinds de begindagen heeft het bureau permanent gesleuteld aan zijn eigen filosofie, met de bedoeling in te spelen op de evoluties binnen de sector en de samenleving.
Wie de geschiedenis van Happiness analyseert, zal twee cycli onderscheiden in het verhaal van het bureau waarin IPG ondertussen een minderheidsparticipatie heeft: van 2005 tot 2014 en van 2015 tot 2019. De eerste cyclus stond in het teken van 'Everything is Media' en sluit aan bij de opmars van het participatieve web, met een 'Advertising & Beyond' positionering. Vandaag klinkt dat evident, maar toen was dat een heuse revelatie.
Deel twee in de gelukkige geschiedenis hangt samen met de doorbraak van het 'connected Web' en van de personalisatie: 'Everyone is Media, Everything is connected'. Happiness positioneert zich bijgevolg als het 'Creative Connectivity Agency'. Dat blijkt uit veelvuldig bekroonde campagnes als 'Blind Meters' en 'Behind the numbers' voor OVK, 'Raging Banners' en 'Buffer Rage' voor Voo die er onder andere voor zorgden dat het bureau doorstootte tot de lijst van de '10 Pioneers Best & Bravest Agencies' van Contagious.
De derde cyclus in het leven van Happiness moet nog worden geschreven. De basis ervan wordt gevormd door de nieuwe technologische transformatie waarin beleving en emotie een doorslaggevende rol zouden moeten spelen. De visie van het bureau voor de komende jaren evolueert mee: 'Everything is Experience, Experience is Business'. Idem dito wat de nieuwe positionering betreft. Happiness ziet zichzelf voortaan als het 'Creative Consultancy Agency'. Daarmee is de cirkel rond.
De magische formule vandaag streeft naar de integratie van creativiteit en consultancy, zoals Happiness die wil toepassen.
In de praktijk liet Happiness in 2019 zijn strategisch departement - de kern van de motor - evolueren. Het staat onder leiding van Isabelle Koelman als Head of Creative Consultancy Department. Dat omvat voortaan zeven mensen die samen de poot Happiness Consults (business & marketing) vormen. Die staat dan weer naast de pijlers Connects (communication), Works (performance) en Bliss Makes (productie), waarbij laatstgenoemde steunt op de expertise van de studio Bliss Interactive in Saigon.
Tot slot innoveerde Happiness vorig jaar ook met 'The Playground', omschreven als een laboratorium voor creatieve innovatie, zowel voor het zoeken naar ideeën als inzake opleiding en samenwerkingsmodellen. Het project wordt vanuit Valencia geleid door Grégory Titeca, de medeoprichter van Happiness en het team bestaande uit Pieter Claeys en Roxane Schneider (onze Creatives of the Year, zie elders). Dit project zou Happiness in staat moeten stellen te experimenteren met andere werkwijzen, zowel intern als bij zijn klanten en zo te beantwoorden aan de huidige evoluties.
Most Entrepreneurial Agency : Ogilvy Social.Lab
Ondernemerschap zit in de genen van Ogilvy Social.Lab. Ter herinnering, het bureau ontstond na de overname van Social.Lab door Ogilvy & Mather eind 2013. Op dat moment was het WPP-bureau verlieslatend en de overname werd zijn reddingsboei, dankzij de medeoprichters van Social.Lab, Yves Baudechon en Gilles Bindels.
In amper tien jaar tijd bouwden die twee vanuit België hun kleine bureau dat zich enkel toelegde op social uit tot een volwaardige groep die aanwezig is in dertien landen en meer dan 350 social experts op de payroll heeft.
Op deze solide basis maakt Rob Hill in juni 2018 zijn opwachting in ons land. Hij komt van Ogilvy South Africa en neemt de leiding over het Brusselse bureau. De man kan rekenen op een lange ervaring en kent het netwerk op zijn duimpje (hij begon er in 1989 en is er sindsdien gebleven). Net zoals onze twee eerder genoemde ondernemende landgenoten zet Rob Hill volop in op ondernemerschap en innovatie om de consolideringsopdracht die hem is toevertrouwd tot een goed einde te brengen.
Enerzijds zal de CEO op de eerste plaats Yves Baudechon bijstaan bij de opening van drie nieuwe Ogilvy Social.Lab-bureaus: eentje in Berlijn, eentje in Tokio en eentje in Kaapstad. De drie bureaus rapporteren rechtstreeks aan het hoofdkantoor in Brussel.
Ogilvy Social.Lab Brussel neemt ook het management van de bureaus in Amsterdam, Warschau en Zürich over, goed voor 124 extra medewerkers. Rob Hill spoort ook lokaal talent op, zestien medewerkers uit de vier windstreken om precies te zijn, om aldus de expansie van het bureau te bevorderen. Die mensen zitten nu in Londen, Boekarest, Dubai, Amsterdam, Kaapstad en Tokio.
Alsof dat nog niet genoeg is, vinden Rob Hill en zijn teams ook de tijd om The Social Academy te openen: die school is bedoeld om de talenten en experts in digital en social media van morgen op te leiden. Het eerste jaar werden aldus elf jongeren opgeleid alvorens hun koffers te pakken met bestemming een van de bureaus binnen het netwerk.
Maar het ondernemerschap van Ogilvy Social.Lab valt niet alleen af te meten aan de opleiding van zijn talenten. Daarnaast werden ook tal van businessinitiatieven genomen. Een daarvan is de Media Management-structuur die actief is in de 27 landen van de Europese Gemeenschap om ze te helpen met de nieuwe reglementering inzake informatievervalsing op Facebook en bij de organisatie van de Europese Parlementsverkiezingen in 2019. Nog een teken van ondernemingszin is de uitwerking van een nieuw 'influenceraanbod' dat de transparantie, meetbaarheid en amplificatie binnen dat vakgebied moet verbeteren dankzij de inzet van nieuwe technologieën en nieuwe media. Natuurlijk mogen we de lancering van het e-Commerce en Social Commerce-aanbod niet vergeten; dat werd ondertussen al geïntegreerd door merken als Ikea, Vans, Carrefour, Nespresso, Lee, Philips, Channel...
Als we ons over innovatie bij het bureau buigen, valt om te beginnen het partnerschap met Pattern89 voor de optimalisering van AI op: de analyse van historische data en identificatie van modellen om de inhoud van reclame te optimaliseren. Volgens dezelfde filosofie versterkte Ogilvy Social.Lab zijn samenwerking met GroupM om twee van zijn grootste lokale klanten op een beter geïntegreerde manier te kunnen bedienen. Dan is er nog The Real Time Marketing Centre, een nieuwe research- en programmatiedienst enkel voor Philips, waar intern een veertigtal mensen werken.
En, bij wijze van terugkeer naar de bron bedacht Ogilvy Social-Lab Brussel in 2019 de Social Intelligence Tool. Die maakt het mogelijk om in de hele wereld inkomsten te generen, van de Verenigde Staten tot in Singapore via Nederland.
Resultaat: Ogilvy Social.Lab boekte in 2019 een groei van 32% en genereerde 4 miljoen euro inkomsten extra.
Best Place To Work : LDV United
In een sector zoals de onze, waar de gemiddelde turnover bij de jongeren behoorlijk hoog ligt, kan LDV prat gaan op nogal wat werknemers die ooit als stagiair bij het bureau begonnen en daar vandaag nog steeds werken. Het mooiste voorbeeld is wellicht Petra De Roos zelf die eind jaren negentig haar eerste stappen in de business zette onder de vleugels van Harry Demey en vandaag met een nog even fris enthousiasme haar teams leidt.
Die trouw is niet alleen te danken aan leuke extraatjes zoals het lekkere en gezonde eten dat het bureau elke middag serveert, noch aan hebbedingetjes als de Fifa-corner of de pooltafel en de diverse activiteiten die er worden georganiseerd, hoewel die natuurlijk niet te versmaden zijn. Ook de prachtig gelegen nieuwe kantoren die door de medewerkers mee ontworpen en ingericht werden, doen allicht een duit in het zakje. Net zoals waarschijnlijk de extra vakantie en het foertdagske waar alle werknemers elk jaar mogen op rekenen.
Maar veel belangrijker nog is het feit dat het Antwerpse bureau zichzelf omschrijft als een 'people's agency' en die filosofie ook in de praktijk brengt. Er wordt niet alleen serieus geïnvesteerd in opleidingen en seminaries, maar het is vooral de filosofie van het bureau dat zijn werknemers oprecht gelukkig wil maken om zo de beste groep en het beste werk ooit te maken. Want daar word je nu eenmaal blij van, al zeker als je voor sexy merken mag werken. "Niets zo frustrerend als te moeten werken zonder purpose", aldus de presentatievideo.
"De United in onze naam zegt het allemaal", aldus De Roos oprecht overtuigend tijdens de jurypresentatie. "We zorgen voor elkaar." Dat zulks geen loze woorden zijn, blijkt onder andere uit het feit dat het bureau niemand ontsloeg na het verlies van Opel. Geen wonder dat LDV United in de Ipsos-studie bij ACC-bureaus kan uitpakken met een algemeen tevredenheidspercentage van 78% (tegenover een marktgemiddelde van 56%). 81% van de medewerkers omschrijft zichzelf als zeer tot uiterst gemotiveerd (versus 51% op de markt). We zouden bijna gaan solliciteren...
Unique Expertise : AdSomeNoise
Sinds acht jaar specialiseert AdSomeNoise zich in data driven creativity, met andere woorden de combinatie van creativiteit en expertise in media, strategie en technologie. Meer dan een gimmick vormt die combinatie volgens het bureau de volgende trend in (online) reclame die alleen maar belangrijker zal worden, uiteraard niet alleen in België, maar wereldwijd.
Er zijn niet veel bureaus die de nodige skills in huis hebben om dit soort campagnes te maken. Ze vragen immers een unieke combinatie van competentie. Zo kan ASN omdat het zowel actief is in creatie als in media beschikken over de nodige tools die een geïntegreerde aanpak mogelijk maken. Ze begonnen met display, maar beschikken vandaag over een heel arsenaal platformen, gaande van banner ads, over social tot video (zoals in het pilootproject dat ze in samenwerking met SBS voerden voor
Carglass) en e-mail. Zo kunnen ze het digitale materiaal optimaal inzetten. Dat doen ze op basis van een 'plug-in' aanpak: ze brengen met andere woorden de competenties die nodig zijn om een campagne zo efficiënt mogelijk te maken in.
Het bureau kan daartoe rekenen op medewerkers in kantoren verspreid over kantoren in Leuven en Kortrijk. Onder hen vinden we onder andere ervaren rotten als Pieter Jadoul die na twaalf jaar bij Pebble Media het bureau versterkt om de media-afdeling uit te bouwen.
Best Newcomer Agency : Mutant
Zelden onderging een sector zo'n diepgaande veranderingen als de creatieve business in de reclame-industrie de afgelopen jaren. Er ontstaan dan ook niet elke dag nieuwe bureaus. De projecten die toch boven de doopvont gehouden worden, zijn bijgevolg het resultaat van een flinke portie lef, meestal in combinatie met een onderscheidende visie die in de praktijk gebracht wordt door mensen met veel talent.
Dat is alvast wat de activiteit van Odin Saillé het laatste jaar kenmerkt. De creatief die kan bogen op een prestigieus parcours en vaak bekroond werk in binnen- en buitenland bij onder andere Boondoggle, DDB en Base Design, richtte samen met engineer Maarten de Cuyper Mutant op. Hun idee? Creativiteit is belangrijk en je middelen optimaal benutten is dat ook. Dus waarom zou een bureau enkel transformatieve ideeën bedenken voor zijn klanten, en niet ook voor zichzelf? Mutant zal dus niet alleen de beste ideeën aanreiken aan de merken waarvoor het werkt, maar ook proberen om een aantal ervan om te zetten in nieuwe businesses.
De structuur die opereert vanuit Mechelen, werkt al vanaf dag een voor grote namen als Studio Brussel, Jupiler, Eastpak en het Wiels, om er maar een paar te noemen. Centraal in de visie van Mutant staat het idee dat entertainment de beste manier is om het hart van de mensen te bereiken. Meer dan via de creatie van campagnes alleen wil het bureau inzetten op de ontwikkeling van originele concepten ten dienste van merken. Dat deden ze bijvoorbeeld voor hun sterklant Studio Brussel, met de creatie van Ramadamadingdong. Op vraag van de zender die zijn luisteraars wilde diversifiëren, bedacht het bureau een heuse radioshow rond de islam met drie zorgvuldig geselecteerde presentatoren in plaats van een campagne. Die werd uitgezonden tijdens de ramadan en leidde tot enorme media-aandacht. Bovendien maakte het programma het onderwerp bespreekbaar en slaagde de zender erin ook andere doelgroepen aan te spreken.
Het bureau telt vandaag acht medewerkers en draaide tijdens zijn eerste dertien maanden een omzet van 1,1 miljoen. Het wil zijn medewerkers de mogelijkheid bieden om mee te werken aan meer dan alleen campagnes. Creatief directeur Odin Saillé zetelt actief in het bestuur van Creative Belgium en nam deel aan meerdere creatieve jury's. In 2020 koestert Mutant de ambitie om nog meer getalenteerde mensen en grote budgetten te winnen. Ook wil het relevante awards in de wacht slepen en vooral transformatieve ideeën voor Mutant implementeren. Wat dat laatste betreft, zouden naar verluidt twee IP-licenced ventures in de pijplijn zitten. We zijn benieuwd!
De CCC van MM
In de marge van het Agency of the Year kende de redactie van Media Marketing op haar beurt drie prijzen toe,: Campaign, Creatives en Client of the Year.
Campaign of the Year : Volts by Volvo
Tegen 2025 wil Volvo dat al zijn industriële processen volledig klimaatneutraal zijn. Bij ons wordt dit streven onder andere belichaamd door de productie van groene elektriciteit, de inzet van windturbines, zonnepanelen of een ondergronds netwerk. Dat heeft het mogelijk gemaakt de CO2-uitstoot van de Volvo-fabriek in Gent met 40% te verminderen
Volts by Volvo kadert in dit project.
Zoals blijkt uit een onderzoek dat iVox voerde voor Volvo rijdt 90% van de Belgen met een hybride of elektrische wagen uit ecologische overwegingen. Tegelijk weet meer dan de helft van hen niet waar de elektriciteit die ze verbruiken vandaan komt. Moeilijk te begrijpen, nietwaar? Om deze tegenstrijdigheid uit de wereld te helpen en ervoor te zorgen dat zijn elektrische wagens opladen zonder dat ze een impact op het milieu hebben, kwamen het automerk en FamousGrey op het idee om alle Belgen - of ze nu in een Volvo rijden of niet - een groen energiecontract voor te stellen, met energie die enkel geleverd wordt door de zon en de wind op onze bodem.
Dit promotieaanbod dat Volts by Volvo gedoopt werd, werd in samenwerking met Eneco op de markt gebracht (en betekent een korting van 15% gedurende drie jaar op het 'Zon en Wind Plus' contract van de energieleverancier). Het aanbod werd geactiveerd via het online platform Volts by Volvo en ondersteund door een PR-luik van Famous Relations. Alles werd gecommuniceerd via de sociale netwerken en verschillende digitale kanalen, waaronder die van Eneco.
Als we de resultaten van FamousGrey mogen geloven, bereikte deze campagne die van Volvo een groene energieleverancier maakte, zowat 7,5 miljoen Belgen. 25% van de getargette bestuurders bezocht VoltsbyVolvo.be en meer dan 70% van de bevraagde personen tijdens de campagne bevestigde dat ze hun elektriciteitscontract wilden veranderen, na het zien van de campagne. Verder zou Volvo, na Tesla, het automerk zijn dat het vaakst met milieubehoud geassocieerd wordt. Er wordt vaak over transformatie in de autosector gesproken; met deze campagne toonde Volvo zijn ambitie om zich concreet te engageren voor een verantwoordere en duurzamere economie. Als winnaar uit de 25 finalisten van de Innovation Lions, werd Volts ook bekroond op Eurobest en Epica. De campagne werd door het gelijknamige magazine ook verkozen tot een van de '25 Most Contagious'.
Creative of the Year : Roxane Schneider & Pieter Claeys (Happiness Brussels)
Roxane Schneider en Pieter Claeys zijn zonder enige twijfel de meest geïnspireerde en vaakst bekroonde creatieven van 2019. In twaalf maanden tijd maakte het duo de ene opmerkelijke en succesvolle campagne na de andere. Bovendien reeg het een indrukwekkend aantal creatieve prijzen aan elkaar, zowat overal ter wereld.
Aan campagnezijde zaten Roxane Schneider en Pieter Claeys, samen met Wouter Pardaens en David Maertens, achter de 'Great beer travels' campagne voor Stella, finalist in onze categorie Campaign of the Year. Deze campagne maakte ons team bij TBWA, waar het gedurende een korte maar productieve periode werkte van november 2018 tot juli 2019. Dat blijkt ook uit 'Classical Music', de campagne die ze maakten voor Play Sports (Telenet), deze keer samen met Kenn Van Lijsebeth, Ruben De Praetere en Yves Van Hacht.
Bij Happiness, het bureau waar Schneider en Claeys hun hart verloren en waar het duo gevormd werd na de stage van Roxane eind 2017, zat het team ook niet stil. Het leverde er parels af zoals de 'Humanity Wall' voor De Persgroep, Grenz l'Echo en 1212, 'Proud Hybrids Drivers' voor Toyota, 'Dearler Bot' voor Reset,'Do you hear me now' voor Unicef en 'Wifi choreografie' en 'Video Call Art', beide voor VOO dat we verkozen tot Client of the Year...
Op het vlak van creatieve prijzen verplichtten Roxane Schneider en Pieter Claeys hun CD's Geoffrey Hantson en Philippe Fass om te investeren in nieuwe prijzenkasten. Daarin prijken ondertussen awards uit de hele wereld. Van de New York Festivals, waar het duo een Grand Prix, een Platinum, drie Gold en een Silver won. Dat leverde het gelukkige bureau de titel van Agency of the Year op: een Belgische première! Op de D&AD sleepte het duo een Graphit en Wood Pencil in de wacht. Beide creatieven kregen ook de titel van 'Honoree' op de Webby Awards en scoorde volop op onze eigen CB Awards, met een Grand Prix, vier Gold, zes Silver en twee Bronze... Wie doet beter?
Client of the Year : VOO
Als het in onze sector over klanten gaat, is het bureau nooit veraf. VOO en Happiness - en Vizeum - zijn partners sinds 2018. Het hele afgelopen jaar door communiceerden ze volop, met imagocampagnes op het niveau van diegene die oorspronkelijk aan de basis lagen van de telecomoperator of impactvolle digitale acties.
Dat deden ze steeds overeenkomstig het DNA van het merk dat gebaseerd is op de technologische superioriteit van de coaxiaalkabel en outcaring.
Kers op de taart, meerdere van deze campagnes vielen in de prijzen op de meest prestigieuze awardshows. Dat was bijvoorbeeld het geval voor 'Video Call Art' en 'Raging Banners'. Om meer te weten te komen over deze succesvolle samenwerking tussen klant en bureau, hadden we onlangs een gesprek met Karen Corrigan, de CEO van Happiness, en Christophe Segaert, VP Consumer Market bij VOO. De magie is volgens hen gebaseerd over het gedeelde belang dat ze hechten aan strategische focus, samenwerking en creativiteit ten dienste van de business.
"De superioriteit van de coaxiaalkabel en de snelheid die hij mogelijk maakt, is wellicht een USP waar velen jaloers op zijn", aldus Segaert over het DNA van zijn merk. "Voeg daarbij de evolutie die de internetnoden doorgemaakt hebben en je hebt de sokkel van ons nieuwe commercieel beleid (dat eind 2019 ingevoerd werd, nvdr). We zien het internetverbruik elk jaar met gemiddeld 35% toenemen, wat vooral te maken heeft met de groei van het OTT-aanbod. Onze levens omvatten zeer veel digitale ervaringen en de behoefte aan bandbreedte neemt navenant toe. VOO staat voor snelheid voor iedereen. We hebben ook vooruitgang geboekt inzake latentie, wat enkele jaren een zwakker punt was. Die is enorm belangrijk voor gamers. Al die elementen behoren tot ons internetleadership dat samenhangt met de superioriteit van de kabel."
Segaert benadrukt ook het belang van outcaring: "We zijn een jong merk, het jongste van de Belgische spelers, maar uit alle onderzoeken blijkt tegelijk dat VOO beschouwd wordt als een 'caring' merk. We willen nog verder gaan en 'outcaring' worden. Outcaring en onze technologische superioriteit zijn de twee pijlers waarop we verderbouwen." Karen Corrigan vervolgt: "Deze strategische focus die Christophe net heeft geïllustreerd, zorgt ervoor dat we verder kunnen gaan met een duidelijke visie, die we samen hebben gedefinieerd, vergezeld van een even duidelijk bedrijfsmodel. Als deze elementen op elkaar afgestemd zijn, kunnen bureau en klant een fantastische relatie opbouwen, en dat is precies waar we staan."
"Het tweede element dat onze relatie opmerkelijk maakt, is de geest van samenwerking die tussen ons bestaat", vervolgt ze. "Er is een echt partnerschap, een echt teamwerk. We kunnen even kritisch zijn over VOO als VOO over ons en we worden altijd beoordeeld op het werk, nooit op de mensen - dat is belangrijk voor de medewerkers - en altijd met de bedoeling om het beter te doen." "Het derde element is onze religie, onze gemeenschappelijke overtuiging dat alleen juiste creativiteit het verschil maakt; creativiteit op alle niveaus van samenwerking. De juistheid van de creativiteit is een echte economische hefboom voor het bedrijf, de juistheid met betrekking tot wat de consument beleeft: we vertrekken van de gedragsgegevens om de goede insights te vinden waarmee de creatieven aan de slag kunnen. Deze juistheid staat centraal, net zoals de uitvoering, twee pijlers waarover we geen compromissen maken. Onze campagnes omvatten altijd een deel storytelling, een deel storydoing en steeds meer story-using. We vertellen een verhaal en we laten mensen het ervaren."