Fr

AWARDS

De 20 finalisten van de Titanium Lions

Maandag 10 Juni 2019

De 20 finalisten van de Titanium Lions

De jury van de Titanium Lions die dit jaar voorgezeten werd door David Lubars (global chief creative officer, BBDO) onthulde de lijst met de twintig finalisten voor de prestigieuze competitie. Die wordt ruimschoots overheerst door Amerikaanse creaties. Zwaar geschut, met meerdere campagnes die wellicht een Grand Prix zullen krijgen op de Cannes Lions die op 17 juni beginnen.
 
Volgens Lubars beantwoorden deze finalisten aan het DNA van de Titanium Lions, zoals bij hun oprichting in 2003 gedefinieerd werd door hun eerste juryvoorzitter, Dan Wieden: het zijn allemaal campagnes die tonen welke richting het uit moet.
 
Bij de twintig campagnes zijn TBWA Chiat Day NY en Droga5 NY elk twee keer genomineerd. Het eerste bureau met ‘Billie Jean King Your Shoes’ voor Adidas en ‘The Fake News Stand’ voor Columbia Journalism Review; het tweede met ‘The Truth is Worth it’ voor The New York Times, en ‘#Forthethrone’ voor HBO.
 
De andere finalisten zijn ‘Paving For Pizza’ van CPB voor Domino’s, ‘Hidden Flag’ van Lola MullenLowe voor FELGTB en Eldiario.es, ‘Changing the Game’ van McCann NY voor Xbox, ‘Dream Crazier’ van Wieden+Kennedy voor Nike, ‘Tommy Hilfiger Adaptive’ van Wunderman Thompson US voor Tommy Hilfiger, ‘Broadway The Rainbow’ van DDB Chicago voor Skittles, ‘Insta Novels’ van Mother NY voor The New York Public Library, ‘The Whopper Detour’ van FCB NY voor Burger King, ‘A World Without Borders’ van Ogilvy Colombia voor Aeromexico, ‘Viva La Vulva’ van AMV BBDO London voor Essity, ‘The Uncensored Playlist’ van DDB Germany voor Reporters Without Borders, ‘The Blank Edition’ van Impact BBDO voor An-nahar, ‘Storysign’ van FCB Inferno voor Huawei, 'The Last Ever Issue' van VLMY&R Poland voor Gazeta.pl, Mastercard en BNP Paribas, ‘The Non-Issue’ van McCann Paris voor L'Oréal en tot slot ‘Thisables’ van McCann Tel Aviv voor Ikea.

Archief / AWARDS