Fr

TECH

Matthieu Réol (The Trade Desk): "Dat we een speciaal team samenstellen bewijst ons Belgische engagement"

Donderdag 13 Maart 2025

Matthieu Réol (The Trade Desk):

Het open web is een centrale pijler in de strategie van The Trade Desk, met zijn programmatic buying platform (DSP) en EUID identifier. Het bedrijf positioneert zich tegenover de walled gardens van de grote Amerikaanse en Chinese platforms. Dat doet het door zich te richten op de premium inventory die beschikbaar is op het web, de groei van audio, DOOH, de doorbraak van Retail Media Networks en CTV.

Matthieu Réol, business development director van The Trade Desk voor de Franse, Belgische en Luxemburgse markt, is te gast op de 20ste MM Tech Club om met Megane De Bondt (GroupM) en Coralie Dalcq (Alken Maes) te debatteren over het potentieel van het open web en multichannel strategie, nu het aantal digitale touchpoints maar blijft toenemen.

We gingen met hem praten bij wijze van inleiding.

Hoe benadert The Trade Desk de markt en wat zijn de troeven van jullie aanpak?

Dat we een speciaal team – waartoe ik behoor – samenstellen, toont ons engagement tegenover België. Het is onze bedoeling om zo dicht mogelijk bij onze klanten te staan en onze oplossingen te promoten bij de belangrijkste spelers op de markt.

We willen vooral uitgevers promoten die zich richten op de kwaliteit van hun producties en die een omgeving bieden die gunstig is voor adverteerders. Adverteerders zijn steeds gevoeliger voor de redactionele kwaliteit en de brand safety die deze uitgevers bieden.

Om deze missie te ondersteunen omvat onze DSP een zeer breed scala aan kwalitatieve inventarissen op alle mogelijke kanalen. Die kunnen onze klanten inzetten en segmenteren dankzij de prestaties van onze ID. In tegenstelling tot de third-party cookies werkt die op elk type toestel en we stellen ze gratis ter beschikking van de markt.

Ook transparantie wat betreft de data en de kosten zijn een onderdeel van ons DNA, net als een bijzondere focus op de optimalisatie van de distributieketen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk waarde terugvloeit naar de uitgevers, door het aantal tussenpersonen te beperken.

Onze kracht ligt ook in onze onafhankelijkheid: daar zijn onze klanten gevoelig voor. Ze weten dat we geen voorkeur hebben voor een bepaalde uitgever en dat we ons vooral richten op de kwaliteit van de inventaris en de prestaties van de campagnes.

Welke digitale kanalen zitten in de lift?

De meeste kanalen groeien, maar CTV is onze drijvende kracht. CTV is al erg goed ontwikkeld in de Verenigde Staten en maakt serieuze vooruitgang in Europa. We lobbyen bij de platforms waarmee we in Frankrijk samenwerken - Netflix en Disney+ - om zich ook in België open te stellen voor reclame en we hanteren dezelfde filosofie bij de Belgische retail mediaspelers, om ook hen aan te moedigen toe te treden tot de programmatic-keten. Audio en DOOH zijn ook in opkomst en bieden geweldige mogelijkheden om consumenten de hele dag door te bereiken.

Wat zijn de belangrijkste hindernissen die de groei van het open web in de weg staan, in vergelijking met Walled Gardens?

Gebruiksgemak is zeker een belemmering. Maar we zien ook dat adverteerders genoeg hebben van het gebrek aan transparantie op deze platformen. En natuurlijk de versnippering van het bereik dat we met onze omnichannel kunnen vermijden dankzij onze technologie. Dat maakt het open web tot een echte kans.

Met one deelname aan MM Tech Club willen we het open web en de kracht van een omnichannel aanpak promoten, maar ook onze visie op de toekomst van programmatic delen, in dialoog gaan met de andere deelnemers over de kansen die de digitale marketing vandaag transformeren.

MM Tech Club #20
Open Web & Omnichannel: A New Path of Growth in Digital Advertising
Dinsdag 18 maart, 18u, TheMerode
Info & inschrijvingen

Archief / TECH