Fr

TECH

Outbrain heeft 1 miljard dollar veil voor Teads

Donderdag 1 Augustus 2024

Outbrain heeft 1 miljard dollar veil voor Teads

Advertisingplatform Outbrain dat gespecialiseerd is in gesponsorde links, neemt end-to-end publisherplatform Teads over van de Franse groep Altice. Die had dat in 2017 gekocht voor een bedrag van 300 miljoen dollar.
 
Met de overname is een bedrag van 1 miljard dollar gemoeid, waarvan 725 in contanten en 35 miljoen aandelen ter waarde van 169 miljoen dollar, waardoor Altice een aanzienlijk belang verwerft in het beursgenoteerde Outbrain.
 
Door de fusie tussen beide complementaire platformen -  met de performance oplossingen van Oubrain en de video branding oplossingen van Teads - ontstaat een “true end-to-end, full-funnel platform for the open internet,” aldus David Kostman, de CEO van Outbrain die ook de nieuwe structuur die uit de overname ontstaat zal leiden. Bertrand Quesada en Jeremy Arditi, de huidige co-CEO’s van Teads, worden co-presidents.
 
Het platform zal naar verluidt meer dan 50 markten omvatten en meer dan 2 miljard consumenten per maand bereiken; het zou 1,7 miljard inkomsten moeten genereren.
 
De transactie die al goedgekeurd werd door de raden van bestuur van beide bedrijven, zou begin 2025 rond moeten zijn.

Archief / TECH