Fr

AWARDS

Agency of the Year: de editie van 2024 is gestart

Dinsdag 14 November 2023

Agency of the Year: de editie van 2024 is gestart

Wie kunnen we beter aan het woord laten over de Agency of the Year dan de adverteerders? “Dankzij AOTY kon ik kennismaken met nieuwe bureaus en ontdekte ik vooral best practices die me hebben geïnspireerd als teamleider”, aldus Aurore Devos, head of digital marketing & media coordination Benelux bij The Walt Disney Company en lid van de AOTY-jury in 2023. Haar collega Hendrik Van Steendam, marketing director bij Lotus Bakeries, vervolgt: “Het is bijzonder interessant om te zien wat er allemaal komt kijken bij het managen van een succesvol bureau te zien, want als adverteerder is dat niet altijd even duidelijk.”
 
Naast het feit dat AOTY een awardshow is die bureaus als bedrijven beloont, is de competitie ook bedoeld als platform om bureaus in contact te brengen met hun klanten. Het doel is om marketeers een beter inzicht te geven in de uitdagingen, constante verandering en innovatie waarmee bureaus te maken krijgen om te voldoen aan de verwachtingen van hun klanten en kwalitatief werk te leveren.
 
Dat is in elk geval het streven van de medeorganisatoren van de AOTY, MM en PitchPoint.
 
Anja De Landsheer: “Bij PitchPoint weten we dat bureaus bestaan uit getalenteerde persoonlijkheden met sterke vaardigheden en competenties, die effectieve werkingsmodellen, intelligente strategieën voor bedrijfsontwikkeling en een passie voor innovatie bieden om de relevantie en het succes van zowel hun bedrijf als hun klanten te garanderen.”
 
Voor deze editie van 2024 gaan we uit van dezelfde basis als vorig jaar, toen Gold, Silver en Bronze uitgereikt werden in de zeven categorieën waaruit deelnemers kunnen kiezen: Agency of the Year, Newcomer of the Year, Best Entrepreneurial Agency, Best Specialist, Positive Impact Award, Innovator Agency en Best Place to Work.
 
De jury, voorgezeten door Mélanie Decelle (Spadel), bestaat voornamelijk uit adverteerders.
 
De deadline voor inzendingen is 6 februari 2024. De winnaars worden op 28 maart bekendgemaakt. Lees hier meer.
 
Dit jaar kan de AOTY rekenen op de steun van JCDecaux, Teamleader, Azerion, Nielsen en NRJ.

Archief / AWARDS