Fr

MEDIA

Clear Channel wint de DOOH van de MIVB aan de metro-ingangen

Dinsdag 25 April 2023

Clear Channel wint de DOOH van de MIVB aan de metro-ingangen

Clear Channel heeft de aanbesteding van de MIVB gewonnen voor de exploitatie van digitaal straatmeubilair bij de ingangen van de Brusselse metro. Het contract loopt voor een periode van minimaal 12 jaar; aldus volgt Clear Channel JCDecaux op dat wel de (D)OOH-infrastructuur in de MIVB-stations zal blijven commercialiseren.
 
Het nieuwe Clear Channel meubilair - 125 dubbelzijdige digitale schermen van de laatste generatie - wordt getekend door de ontwerper Axel Enthoven (Yellow Window), met wie Clear Channel al samenwerkte voor de schuilhokjes in Gent. Ze zullen in januari 2024 operationeel zijn.
 
Elke metro-ingang zal worden uitgerust met een touchscreen dat toegankelijk is voor gebruikers en dat in real time informatie biedt over met name de dienstregeling van de metro.
 
“We zijn heel blij dat we gaan samenwerken met de MIVB en we zijn ervan overtuigd dat de nieuwe installatie de reizigers een unieke en efficiënte gebruikerservaring zal bieden en tegelijk een aanwinst zal zijn voor de openbare ruimte van de hoofdstad”, aldus een verheugde Jan De Moor, managing director van Clear Channel Belgium.
 
Dankzij deze winst die het aanbod van interactieve communicatiediensten die al in de NMBS-stations (trein) en langs het TEC-netwerk (itec) beschikbaar zijn, breidt Clear Channel zijn dekking in Brussel uit tot bijna 90% (simulatie CIM OOH 2023, T18-54 CIM Brussels). Volgens de groep vertegenwoordigt deze troef een significante uitbreiding van zijn globale digitale inventaris met 15% en van 61% in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Archief / MEDIA