Fr

PARTNER CONTENT

Hoe augmented reality ons aankoopproces verandert

Zondag 5 December 2021

Hoe augmented reality ons aankoopproces verandert

We kopen steeds meer online en zijn het dus gewoon een product niet meer in handen te nemen alvorens het aan te kopen. Gelukkig bestaat er een tussenstap: virtueel in handen nemen. Augmented reality (AR) zou ons aankoopproces wel eens op z’n kop kunnen zetten.
 
Ikea Place is allicht het allerbekendste voorbeeld van een augmented reality app die ons helpt bij het aankopen van een product zonder dat we dat product zelf kunnen vastnemen. Het is een toepassing waarbij je het gekozen meubelstuk in je eigen interieur kunt plaatsen door via je smartphone of tablet naar je interieur te kijken. Het meubelstuk wordt met een extra laag op je scherm geplaatst. 
 
Voor e-commerce, steeds meer onze vast manier van winkelen, opent AR dus nieuwe deuren. De extra laagjes zorgen ervoor dat we de wereld op een andere manier kunnen zien. Dat we zaken kunnen combineren die fysiek niet bij elkaar zijn. De digitale wereld en de echte wereld komen samen.
 
Na e-commerce zet AR echter ook elders online nog stappen. Op social media bijvoorbeeld. Snapchat neemt hierin resoluut het voortouw. “Snapchat is geen social media platform, het is een augmented reality platform”, zei CEO Evan Spiegel vorig jaar.
 
Ontdek waarom AR de volgende jaren zal doorbreken, niet alleen bij e-commerce, maar ook via social media : hier
 

Archief / PARTNER CONTENT