Fr

PARTNER CONTENT

Hoe het partnerschap tussen Groupe SEB en Qualifio het getrouwheidsprogramma van Moulinex boostte

Maandag 10 Juni 2024

Hoe het partnerschap tussen Groupe SEB en Qualifio het getrouwheidsprogramma van Moulinex boostte

De uitdaging is groot. Om hun doelgroepen te bereiken, hun consumenten te betrekken of gewoon gekwalificeerde data met consent te verzamelen, moeten merken almaar creatiever uit de hoek komen. Dat geldt des te meer in de huidige context, nu het einde van third party cookies in zich is, data hun waarde verliezen en de privacy van gebruikers aan belang wint.

Ontdek hoe Groupe Seb als wereldleider op de markt van de kleine huishoudtoestellen gamification integreerde in zijn marketingstrategie om al deze uitdagingen aan te gaan (download de client case hier).

“De vergaring en kwalificatie van data zijn vandaag essentieel voor een bedrijf”, aldus Daphné Roux, CRM-projectleider voor Groupe Seb, over het succes van ‘Bons plats, bon karma’. Dat getrouwheidsprogramma dat de banden tussen het merk Moulinex en zijn doelgroepen moet versterken, steunt onder andere op de expertise van Qualifio, het Europese platform voor de vergaring van first- en zero-party data voor B2C-merken. De functies die het biedt, liggen aan de basis van gamification acties die interactie stimuleren. In het geval van ‘Bons plats, bon karma’ citeert de adverteerder een indrukwekkend engagementpercentage van 46%.

Om het engagement van zijn consumenten en de kwalificatie van hun data te boosten, centraliseert het programma alle interactieve campagnes van Moulinex en beloont de consumenten voor hun interacties met het merk. De deelnemers aan het programma kunnen aldus op verschillende manieren goede karmapunten verdienen:

- Door een Moulinex-recept te lezen
- Door een wekelijkse tip te lezen
- Door het merk te volgen op de sociale media
- Door informatieve vragenlijsten te beantwoorden    
- Door zich op de nieuwsbrief te abonneren
- Door mee te doen aan de ludieke campagnes van MoulinexNadat ze punten verzameld hebben, kunnen gebruikers die vervolgens inruilen voor bijvoorbeeld Moulinex-producten.

Door deelname aan te moedigen en trouwe consumenten te belonen, bouwt Moulinex aan een groeiende community van mensen met een voorliefde voor gastronomie en versterkt het de merkentrouw. Het programma telt nu meer dan 16.000 leden, van wie 88% een Moulinex-product bezit; ze besteden gemiddeld twee keer meer dan het gemiddelde en samen genereren ze 3,3% van de Moulinex-omzet.
 “Ons doel is om de banden met deze community verder aan te halen. Qualifio helpt ons daarbij door onze consumenten te betrekken via ludieke formules, zowel bij speciale gelegenheden als het hele jaar door, dankzij always-on acties”, besluit Daphné Roux.

Wil je meer weten over de succesvolle samenwerking van Groupe SEB met Qualifio? Download de case dan hier.

Heb je advies nodig over je datavergaringsstrategie? Neem dan contact op met de experts van Qualifio, zij tonen je graag wat je kunt bereiken met hun platform voor datavergaring.

Archief / PARTNER CONTENT