Fr

PARTNER CONTENT

Soniq Sweet Spot: 'Supersnel internet' van Orange wint met een humoristische noot

Maandag 17 Juni 2024

Soniq Sweet Spot: 'Supersnel internet' van Orange wint met een humoristische noot

De ‘Supersnelle’ radiocampagne van Orange (Fr en Nl) van Publicis Groupe Belgium in een productie van Producteur Provocateur, is de eerste winnaar van de Soniq Sweet Spot, de vernieuwde versie van de Soniq Award die in 2019 door VIA in het leven geroepen werd.
 
Met de overname van VOO heeft Orange Belgium onlangs opnieuw een grote stap vooruit gezet op het vlak van technologie en innovatie: dankzij het gigabitnetwerk kunnen de Belgen nu overal rekenen op ultrasnel internet van de hoogste kwaliteit.
 
Maar dat is geen reden om niet de tijd te nemen om te genieten van wat echt belangrijk is, zoals blijkt uit de campagne die Publicis Groupe voor de gelegenheid ontwikkelde. Het doel is drieledig: Orange positioneren als een performant telco-merk met ultrasnel - of zelfs gigasnel - internet; de merkentrouw nog versterken; en communiceren op een manier die Orange onderscheidt, door Orange te positioneren als een 'menselijk' merk, waarvoor technologie ten dienste moet blijven staan van ons leven, en zeker niet omgekeerd.
 
De campagne stelt mensen met al hun verwachtingen en zorgen, opnieuw centraal, met radiospots die op humoristische wijze benadrukken dat belangrijke momenten niet zo snel voorbij hoeven te gaan. In plaats daarvan wil Orange zijn gebruikers aanmoedigen om op verantwoorde wijze met technologie om te gaan en vooral het beste uit het moment te halen...
 
“Vanuit technisch oogpunt kan het meedoen aan de gigarace een teken van kracht zijn, maar veel belangrijker is wat mensen prioriteit geven in hun leven en wat ze doen met deze technologie”, zegt Miguel Aguza, consumer & business communication director bij Orange Belgium. “Met deze campagne wilden we mensen weer centraal stellen in hun eigen verwachtingen en zorgen. In plaats van altijd maar snel te willen gaan, is het belangrijk om te focussen en te genieten van wat echt belangrijk is. En laat snelheid waar ze hoort: in je verbinding.”
Client: Isabelle Vanden Eede, Miguel Aguza, Delphine Lenel, Isabelle Hankard, Oriane Saloum, Simon Van Cauteren
Client Lead: Kaat Danneels
Chief Creative Officer: Eduardo Marques
Creative Director: Naïm Baddich
Creatives/concept providers: Maarten De-Maayer & Daniel Vanden-Broucke
Strategy: Aurelię Russanowski, Jorinda Hasa
Copywriter: Philippe Dorval
Content Lead: Joyce Poelmans
Content Creator: Jeroen Van Laethem & Louise Vankueken
Sound Lead: Daria Karakoz
Sound Producer: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis
Production: Producteur Provocateur
De jury van de Soniq Sweet Spot: Pierre-Etienne Bonnet (Sonhouse), Debby De Ridder (Happiness), Toon Jansegers (Raygun), Wesley Kuystermans (LDV United), Alison Luca, (Lezarts Urbains), Arnaud Pitz (Egghunter), Benoit Pirson (Bleu nuit), Leen Renders (Geluidshuis), Merouane Saadi (Nextbroadcast), Régine Smetz (TBWA), Paul Wauters (Accenture Song), Griet Byl en Damien Lemaire (MM).

Archief / PARTNER CONTENT