Fr

PARTNER CONTENT

Greenwashing in België: stand van zaken

Woensdag 20 November 2024

Greenwashing in België: stand van zaken

De reclamesector verandert in een ijltempo en voor de merken, media en hun regies vormt duurzaamheid een cruciale uitdaging. 

Communicatie rond duurzaamheidsinitiatieven houdt echter risico's in, meer bepaald greenwashing, een praktijk die het vertrouwen van het publiek kan aantasten en de transitie naar een meer verantwoorde consumptie kan afremmen. 

In de laatste ‘Think ahead’-podcast van RMB, analyseren drie experts - Anne de Kerchove (RMB), Veerle Colin (JCDecaux) en Maxime Van der Meerschen (GiveActions) - de greenwashingsituatie op onze markt. Ze onderstrepen hoe belangrijk het is om op transparante manier te communiceren en misbruik hiervan te vermijden.

Deze aflevering introduceert ook de ‘Greenlight’-studie die werd uitgevoerd door de drie partners. Dit unieke onderzoek maakt een stand van zaken op met betrekking tot greenwashing in de Belgische reclame. Ze heeft ook tot doel de concrete mogelijkheden te belichten, om adverteerders te helpen duurzaam en betrouwbaar te gaan communiceren.

Ontdek wat de experts denken over de gevaren van greenwashing en de bijbehorende podcast om dieper inzicht te krijgen in dit belangrijke onderwerp.  
 
Get inspired by our expertise !
THINK AHEAD.

 

Archief / PARTNER CONTENT