Fr

PARTNER CONTENT

Waarom Joan Lambert (IPG Mediabrands) Snapchat als wingman inzet

Maandag 13 December 2021

Waarom Joan Lambert (IPG Mediabrands) Snapchat als wingman inzet

Snapchat overtuigt ook in België adverteerders en mediabureaus. Ze gebruiken display of de specifieke producten die zo eigen zijn aan Snapchat. Denk aan de lenzen. Dit is waarom Joan Lambert van Mediabrands Snapchat als wingman inzet.
 
“Eigenlijk zijn we vrij snel met Snapchat aan de slag gegaan. Zodra paid mogelijk was in België hebben we het uitgetest. En ondertussen hebben we zowat alle producten getest, van de klassieke display tussen de stories tot de formats die Snapchat eigen zijn zoals de filters of de Lens. Ik herinner me zelfs dat we in het begin zeer proactief benaderd werden door het team. Zij hebben ons echt op weg geholpen met de eerste filters.”
 
De belangrijkste reden voor Joan Lambert en zijn team om Snapchat te integreren in campagnes is het specifieke DNA van het medium. “Het is echt gelinkt aan fun, aan vrienden, aan ontspanning”, verwoordt de social media strateeg het. “We kiezen het dan ook uit bij bepaalde producten of merken.”
 
Een van die merken is de Nationale Loterij. Joan Lambert: “Toen we nog naar festivals konden gaan waren zij zeer actief. Naast de stand zorgen we ook voor een social verlengstuk. Dankzij de geofilter kunnen aanwezigen een leuke foto nemen en op social media tonen wat ze aan het doen zijn. Dat koppelen we aan display om voldoende visibiliteit te hebben. In de zomer van 2021 hielden we het dan weer meer bescheiden en draaide het om chillen.”
 
Lees het volledige interview hier.

Archief / PARTNER CONTENT