Fr

CANNES LIONS 2019

GP Health & Wellness: 'ThisAbles' (McCann Tel Aviv - Ikea)

Donderdag 18 Juli 2019

GP Health & Wellness: 'ThisAbles' (McCann Tel Aviv - Ikea)

Opstaan uit de zetel, een glas water pakken in het midden van de nacht, het gordijn van de douche wegtrekken lijken misschien verbijsterend gemakkelijk. Maar voor mensen met beperkte mobiliteit zijn dit soort eenvoudige handelingen soms een echte beproeving, zeker als ze omringd worden door standaardmeubilair… Op basis van deze vaststelling heeft Ikea voor hen een reeks van 13 accessoires bedacht om aan de meubels van de keten toe te voegen: die kunnen worden afgedrukt in 3D in de winkels en zijn bedoeld om het gebruik ervan te vergemakkelijken.

Deze reeks producten kreeg de naam ‘ThisAbles’ en werd ondersteund door een campagne van McCann Tel Aviv. We maken kennis met Eldar, een 32-jarige die moeite heeft om bijvoorbeeld van zijn bank op te staan of een lamp aan te steken. Overigens is Eldar ook copywriter bij McCann; hij was daarom dubbel bij het project betrokken.
 Het meest interessante aan dit verhaal is dat Ikea alle accessoires op thisables.com beschikbaar stelt, zodat ze kunnen worden gedownload en in 3D afgedrukt.

Los van de GP Health & Wellness is ‘ThisAbles’ een van de meest bekroonde campagnes in Cannes, met vier Gold, drie Silver en drie Bronze. De campagne droeg er uiteraard toe bij dat Ikea het derde meest creatieve merk van het jaar werd (na Burger King en Nike) en deed zeker een stevige duit in het zakje bij de bekroning van McCann tot Network of the Year.

Archief / CANNES LIONS 2019