Fr

CANNES LIONS 2019

'Fun' gespot op de S&S New Creators Showcase, door Wim Demyttenaere (Wimpuls)

Donderdag 25 Juli 2019

'Fun' gespot op de S&S New Creators Showcase, door Wim Demyttenaere (Wimpuls)

Het vakmanschap van film(pje)s maken en verhalen vertellen blijft voortdurend evolueren. Wie het grootste opkomende talent ter wereld op dat vlak wil ontdekken, moet naar de Saatchi & Saatchi New Directors Showcase (NDS) gaan kijken.
 
Vanaf deze editie van Cannes Lions heeft Saatchi & Saatchi het woord Directors vervangen door Creators. “Omdat storytelling vandaag op heel veel platforms gebeurt, zowel het vertellen als het consumeren”, verklaarde Kate Stanners, global chief creative officer van S&S de nieuwe naam NCS.
 
Het was weer lang aanschuiven en de zaal zat zoals elk jaar afgeladen vol. We hebben onze ogen de kost gegeven. Er zaten zoals altijd pareltjes bij, afgewisseld met indrukwekkend, beklijvend, grappig, verrassend, choquerend, bizar en totaal van de pot gerukt werk. Er was meedogenloos drijfzand, er waren immense oogwallen, hilarische poppen en dramatische albatrossoep. En er was Fun van Vince Staples. Een videoclip die begint zoals je op Google Earth inzoomt en dan via Street View doorheen laveert. Alleen waren de stilstaande beelden en de onherkenbaar gemaakte gezichten vervangen door video, die dan weer bevroor om daarna opnieuw naar bewegend beeld over te schakelen. Een originele en indrukwekkende manier om technologie en een menselijk verhaal met elkaar te verweven. Volgend jaar schuif ik weer aan!

Archief / CANNES LIONS 2019