Fr

CANNES LIONS 2019

GP Sustainable Development Goals: 'The Lion's Share' (Clemenger BBDO - Finch Melbourne - Mars Australia)

Donderdag 1 Augustus 2019

GP Sustainable Development Goals: 'The Lion's Share' (Clemenger BBDO - Finch Melbourne - Mars Australia)

‘The Lion’s share’ is een initiatief dat merken en organisaties die dierenbeelden in hun communicatie gebruiken, wil aanmoedigen om 0,5% van hun media-uitgaven te schenken ten voordele van dierenwelzijn en het behoud van met uitsterven bedreigde dierensoorten of hun habitat.
Sinds de lancering slaagde de solidariteitsbeweging erin al 50 merken te overtuigen, waaronder Deutsche Welle, JCDecaux, le groupe Kering (Gucci, Alexander McQueen) en The Economist.

Dat leverde al 16 miljoen dollar aan giften op. Die werden onder andere gebruikt voor de aankoop van 260.000 hectare tropisch woud in het Indonesische ecosysteem van Leuseur, om aldus de laatste Sumatra-tijgers, neushoorns en orang-oetans te kunnen beschermen.

In Mozambique werden de fondsen benut om de boswachters te voorzien van digitale communicatietechnologie en hen aldus bij te staan in hun dagelijkse strijd tegen de olifantenstropers. ‘The Lion’s share’ maakte het ook mogelijk de driehoek van het koraalrif in de Stille Oceaan te herstellen. Dat draagt bij tot de bescherming van meer dan 2000 vissoorten.

De actie geniet de steun van Mars Australia ten voordele van de UNO. Dat legt zich toe op de herverdeling van de ingezamelde fondsen. Het concept is te danken aan Clemenger BBDO.

Archief / CANNES LIONS 2019