Fr

CANNES LIONS 2019

Een Alexa-skill voor HBO wint de GP Audio

Donderdag 1 Augustus 2019

Een Alexa-skill voor HBO wint de GP Audio

Onze kleine teen zegt ons dat de beproefde klassieke radiospots almaar meer moeite zullen hebben om te scoren in de Radio/Audio competitie. Dat blijkt nog maar eens uit de GP die toegekend werd aan een Alexa-skill, gebaseerd op de HBO-serie Westworld.

Dat is een première voor een app die een beroep doet op voice. Burger King had vorig jaar al de GP gewonnen met 'OK Google', maar dat was meer een vorm van kaping van de smart speaker. The Maze zet echt in de voice om engagement te genereren.

‘Westworld The Maze’ werd ontwikkeld door 360i (Dentsu Aegis Network) en de studio Xandra. De app werd gelanceerd na de uitzending van de laatste aflevering van het tweede seizoen van de televisiereeks. De skill nodigt de gebruikers van de Amazon-assistant uit voor een spelletje in de vorm van een interactief verhaaltje. Hun keuzes hebben een impact op het verloop. Aldus wilden de bedenkers de Westworld-beleving reconstrueren, zodat de spelers het futuristische attractiepark waar robots interageren met de bezoekers kunnen verkennen. Dat gebeurt enkel aan de hand van voice en hun verbeelding.

Het geheel omvat 60 verschillende verhalen (11.000 scriptlijnen), gelezen door 35 acteurs, onder wie diverse acteurs uit Westworld. In totaal levert dat meer dan twee uur gameplay op. Gemiddeld besteedden de gebruikers van de app elk een kwartier aan de verkenning van The Maze.

Archief / CANNES LIONS 2019