Fr

CANNES LIONS 2019

GP Brand Experience & Activation: 'Changing the game' (McCann NY - Microsoft/Xbox)

Donderdag 1 Augustus 2019

GP Brand Experience & Activation: 'Changing the game' (McCann NY - Microsoft/Xbox)

Een van de fundamentele trends momenteel betreft de veranderde houding van merken ten opzichte van handicaps. Goede voorbeelden van merken die de nadruk leggen op de toegankelijkheid van hun producten, zijn Ikea en zijn ThisAble-gamma, Lego en zijn brailleblokjes of Huawei en zijn StorySign-app voor doofstomme kinderen en de Xbox Adaptive joystick van Microsoft. Die werd ontworpen om zoveel mogelijk mensen te helpen gamen en veranderde fundamenteel het dagelijks leven van duizenden jonge spelertjes.

De lancering werd ondersteund door een campagne van McCann NY die voor het eerst te zien was tijdens de Super Bowl en door video’s op YouTube, goed voor meer dan een miljard impressies. Jaime Mandelbaum (VLMY&R), juryvoorzitter in Brand Experience & Activation: “Deze Grand Prix werd uitgereikt aan de Xbox Adaptative Controller, omdat die niet alleen de relatie van het merk met zijn consumenten verandert, maar ook een ongelooflijke impact heeft op het leven van de mensen.”

Naast de GP Brand Experience & Activation en een Titanium won de campagne ook twee Gold en een Bronze.

Archief / CANNES LIONS 2019